Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Min medryttarhäst gnisslade tänder ett tag förr när jag började kräva lite av honom. Detta blev bättre efter han fick tänderna raspade...
2
Svar
22
· Visningar
3 633
Senast: Niki
·
C
Ridning Kan lämna min ena häst på utbildning hos en mkt duktig ryttare/hästmänniska och överväger detta skarpt, saken är att då får jag flytta...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: evis
·
Träning Behöver lite tips för svårfångad häst! Nu står en liten gullig ponny här på vårt sommarbete. Han är fyra år och måste nog ha blivit illa...
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: endora
·
S
Träning Min lilla kille går med svansen lyft när jag rider honom. Varför? :bump:
Svar
5
· Visningar
3 882
Senast: Sweet
·
K
Träning Jag vill få lite åsikter om följande: Det finns vissa hästägare som tycks tro att det är fullständigt normalt att piska fram hästen...
2
Svar
38
· Visningar
4 593
Senast: emelit
·
Träning Hur gör ni för att "ta upp" dem? Jag rider ett flertal olika hastar pa "mitt" stall, de har alla olika temperament och svarigheter, men...
Svar
19
· Visningar
1 691
Senast: Totola
·
L
Träning Ja, vart ska man börja? Just nu känns allt bara hopplöst och jag tar emot alla tips och råd jag kan få ang. lastningen. Jag tror att jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 013
Senast: freike
·
L
Träning Vår häst har för lite respekt för oss, han har dragit omkull en av oss i stallgången för han ville ut. Och så kan han bara dra åt ett...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
10 707
·
S
Träning Hej! Jag rider ett arabsto några gånger i veckan. Hon visar ingen respekt för mig och bara går på mig när jag leder henne osv. Hur får...
Svar
2
· Visningar
648
·
Träning Jag har gått och funderat över en sak och vill inte ha några påhopp eller liknande, bara höra era åsikter så jag kan lära mig lite mer...
Svar
6
· Visningar
916
Senast: Stopek
·
H
Träning Min häst är väldigt snäll att lasta, kastar sig inte o så, men problemet är att hon kan stå med alla fyra hovarna på lämmen, är ej rädd...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: HaRLeKIn
·
J
Träning Någon som vet hur stor en Longerings volt bör vara ? Gärna tipps på bra hemsidor hur man anlägger en sådan. Hälsningar janek.
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: Panter
·
N
Träning Har haft min pålle ett år nu. Hon är född 1999 och är halvblod..när jag köppte henne så var hon välldigt pigg och framåt i dressyren...
2
Svar
27
· Visningar
2 389
Senast: sannabroling
·
Träning Jag har nu fått hem min 4år gamla halvblodsvallack. Han är hur söt som helst och underbar att rida. Han kan vara väldigt nervös av sig...
Svar
8
· Visningar
1 001
Senast: saga_ason
·
F
Träning ja som ni kanske förstår från rubriken så fattar min häst höger galopp i vänstervarv. Jag har provat att ställa henne både innåt och...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: bazzochic
·
Träning Jag var med om en olycka för ett år sedan ungefär där jag bröt handleden. Jag skulle rida själv (rider hos en vän) Hennes hästar går...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: lillamyggan
·
S
Träning Jag har börjat longera medryttarhästen lite smått, vad ska jag använda för ljud? har du nåt tips i hosremanship när hästen går på en...
Svar
14
· Visningar
1 794
Träning Min häst kan lätt bli upphetsad. Blir hon det så vill hon gärna fara upp med huvudet och trava iväg, men jobbar jag i stället med t.ex...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 985
Senast: saen
·
A
Träning Har ett ardennersto på 11 år och hon har varit svår verkad så länge som jag har känt henne (alltså innan jag köpte henne), men nu har...
Svar
9
· Visningar
1 614
Senast: annkristina
·
H
Träning Hej! Tänkte höra om det är ngn som har ett bra råd hur jag ska bära mig åt för att på ett bra sätt få ut mitt sto från sommarhagen...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama