Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras alla andra trådar om dogosarna var så himla gamla och egentligen mer för frågeställning, än vad jag tänkte att den här skulle bli...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Minerva
·
B
Övr. Hund Det började när jag hade varit borta från min hund en natt, (hane på 2 år). När jag kom hem morrade han åt mig samtidigt som han viftade...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
17 068
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Många nya här nu. Så nu ska vi se vad vi ligger inne med för raser. Kopiera och uppdatera/lägg till ras och/eller antal. Skriv...
34 35 36
Svar
718
· Visningar
54 881
Senast: doleron
·
Hundavel & Ras Sambon och jag vill ju gärna skaffa hund. Någon gång:) Sitter och tittar lite på skk´s rasgrupplista nu och har ju hittat några raser...
Svar
5
· Visningar
4 908
Senast: Casper
·
Övr. Hund Missade att det var min tiks uppfödare som är domare på utställningen i Lidköping. Antar att det inte är okej att uppfödaren får döma...
Svar
1
· Visningar
927
Senast: Duvan
·
Övr. Hund Har som några säkert vet skaffat mig en Rottis valp, som just nu är 5 månader. När det gäller promenader, hur mkt är för mkt? Valp...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: Swat
·
Övr. Hund Vi har en Schapendoes tik (2År)som inte träffat så många valpar i sitt liv. Men dom 2 hon träffat tycker hon inte om... Första valpen...
Svar
10
· Visningar
6 180
Senast: kamomillo
·
Övr. Hund Ja, som rubriken lyder så har jag och min lillskrutt "äntligen" kvalat till SM :bump::banana:. Knep sista Sm-pinnen i Rättvik i helgen...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 352
Senast: Dentaku
·
Hundavel & Ras Kort fråga: Registrerad hane, paras med tik som enbart är reggad i jordbruksverket, tiken och hane av samma ras, i det här fallet...
Svar
6
· Visningar
932
Övr. Hund Jag har en jättemysig, busig och framåt valp på 6 månader. Men jag har ett jätteproblem när det gäller andra hundar och att hälsa på...
Svar
0
· Visningar
1 237
Senast: Anine
·
Övr. Hund Har funderingar på att anmäla ena hunden till Lydnadsklass 1 om en månad på våran lokala klubb. Men jag blir sjukt nervös bara av...
Svar
6
· Visningar
888
Senast: Linduzz
·
H
Hundavel & Ras Om uppfödaren kryssat nej i avtalet på återköp, men ändå erbjuder sig att köpa tillbaka hunden om den skall säljas, och parterna inte...
2
Svar
38
· Visningar
5 034
Senast: Lenis
·
D
Hundhälsa Visst är det så att hundar luktar olika illa?? Jag har tidigre haft storpudel, och en del olika små blandraser och kan inte komma ihåg...
Svar
11
· Visningar
11 686
Senast: Ullmerkott
·
Hundavel & Ras vad händer med dessa? Jag har hört att många av dem blir avlivade direkt när det upptäcks att de är vita, alltså inte godkända? Stämmer...
2
Svar
32
· Visningar
15 321
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Är det nån som varit där och vet om det brukar vara bra arrangerat och så, och om det är stort (alltså oftast jättemånga anmälda eller...
Svar
4
· Visningar
962
Övr. Hund Ska börja jobba i slutet av juni och tänkte redan nu börja leta efter en dagmatte/husse eller liknande. Men jag vet inte alls vad som...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: 134643
·
Övr. Hund Sedan jag flyttade har min hund blivit utan hundkompisar att leka med. Vi försökte med en ytligt bekants hund men det gick inte alls bra...
Svar
1
· Visningar
904
Senast: 134643
·
A
Hundhälsa En nära vän flyttar idag ifrån sin missbrukande man. Hon är handikappad och kan inte ta hand om hund/ar. Jag vet (genom henne) att...
Svar
8
· Visningar
1 359
Hundhälsa Hej allihopa som har sk "kräsna" vovvar!;) Jag har sett flera trådar om just kräsna hundar, har själv 2 st och har själv provat olika...
Svar
14
· Visningar
1 388
Senast: Dalmas
·
V
Övr. Hund ja här i mina trakter är det väll inte så vanligt med dessa mindre raser och när jag är ute och promenerar med min labbar möte jag som...
Svar
10
· Visningar
1 399
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka