Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Kan någon förklara för mig? Jag utgår från en annons som exempel nu, men det finns flera. Det är inget specifikt med just den annonsen...
Svar
15
· Visningar
1 954
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Lång historia kort, vill inte lämna ut någon. Person A: Hundägare Person B: Dagrastare Person C: Människa som utför arbete på tomten X...
2
Svar
34
· Visningar
3 579
Senast: Disen
·
Hundhälsa Vi har en finsk lapphund med rejäl päls, och vi har märkt att värmen påverkar henne mycket såhär års. Därför köptes en trimmer in, och...
2
Svar
29
· Visningar
5 865
Hundhälsa Min CC-tik född feb 2012 är opererad för korsbandskada. En rejäl smäll som slet av korsbandet till 75%. Opererades TPLO på Blå stjärnan...
Svar
8
· Visningar
2 902
Hundhälsa Hunden käkar numera färskfoder, vilket hon älskar. MEN många av dem luktar ju något så fruktansvärt illa och det känns som att hela hon...
Svar
9
· Visningar
3 499
Övr. Hund Valp är på ingång och vi söker efter ett namn till den lilla gossen. Tycker det är hur lätt som helst att komma på bra tiknamn men till...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Sitter med ett litet problem inför kvällen som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera. Ska egentligen ut med mina tjejkompisar och...
Svar
1
· Visningar
643
Senast: canine
·
Övr. Hund Jag hade planerat allt så bra är jag köpte valp... med tre års åldersskillnad mellan valpen och den vuxna hunden. Så blev den vuxna...
Svar
15
· Visningar
2 478
Senast: Lejonelle
·
Hundavel & Ras Finns det någon lag som föreskriver hur man ska ta hand om nyfödda valpar? Finns det tex krav på att man ska vara hemma de första...
Svar
7
· Visningar
2 465
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min hund har kliat av rättså mycket hår på ena örat så det syns ca 5x3cm hud på öronlappen. Och innan har det varit ljus hud men idag...
Svar
6
· Visningar
1 383
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Jag måste bara få skriva av mig om min helt överväldigande arbetsupplevelse med Frodo idag. För er som inte är bekanta med mig och mina...
Svar
11
· Visningar
1 239
Senast: Migo
·
Hundhälsa Igår gick Devon BPH! Det var jättekul men varmt. Jag är jättenöjd med resultatet, jag trodde att han skulle få mycket sämre betyg än vad...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Illiana
·
  • Omröstning Omröstning
Hundhälsa 8 årig rottweiler tik . Sterileserad ca 4 årsedan. Äter i dag ett foder halla aktiv 30/15 tror jag det var . Funderar på om man skall...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag har återigen blivit med hund och något av det roligaste jag tycker att köpa till henne är lite olika tugg"ben". Sökte på trådar...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 332
Senast: _Maria_
·
Hundhälsa Jag har för ett tag sen gått över till färskfoder (voh) åt mina hundar och är väldigt nöjd. Pälsen har blivit fin och dom äter bra (hade...
Svar
8
· Visningar
869
Hundavel & Ras Hej alla bukare! (Ja, detta är tyvärr en till rastråd ;)) Läget är sådant att jag är på jakt efter rasen för mig, eller nått sånt, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 590
Senast: Explorer
·
Övr. Hund Nu är det så att jag förmodligen tar och flyttar uppöver framåt hösten!:) Är ursprungligen ifrån trakterna så känner staden och...
Svar
5
· Visningar
1 567
Senast: Blueberry
·
Övr. Hund Jag har minsann tingat en valp. Eller jag gjorde det för några veckor sen och beräknad födsel är andra veckan i juni. Nu hoppas jag...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Snuffsan
·
Hundhälsa Skroffan (sexårig cairnterrier) har fel på njurarna vilket gett tandsten och lite parodontit. Hon kollade tänderna under narkos för ett...
Svar
10
· Visningar
987
Övr. Hund Valpen har varit hos oss en vecka... Och det går inte som på räls. Inser att jag trots att ha växt upp i ett hem med många hundar inte...
Svar
10
· Visningar
1 637
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur