Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Hej Som rubriken lyder, vad passar staffen till mest? Dvs tränings syfte. Har en 15 mån staffetik som jag håller på o provar mig fram...
Svar
6
· Visningar
706
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Kör just nu med Bravo men funderar på att byta över till Fodax. Har dock en del frågor som förmodligen egentligen skulle ställas direkt...
Svar
16
· Visningar
2 530
Senast: Och_Aye
·
Övr. Hund Vi ska hämta Idefix imorgon:banana:. Uppfödaren har sagt att till havaneser ( bichon havanais) ska man aldrig ha sele pga ngt med...
Svar
17
· Visningar
7 266
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Att läkningstiden är lång är jag med på, men är det någon som har någon uppfattning om hur länge det är normalt att svullnaden håller i...
Svar
4
· Visningar
2 750
Senast: Bebben
·
Övr. Hund Vi har lite bekymmer, ibland mer än lite, med hundvakt. Tyvärr har vi inget vettigt hunddagis i närheten (det finns ett, jag har mailat...
2
Svar
28
· Visningar
10 034
Senast: lady_vip
·
Hundavel & Ras Nu är det snart bara ett år tills jag kan skaffa hund :bump: och självklart så funderar jag över raser. Har senaste tiden varit säker på...
Svar
4
· Visningar
2 035
Senast: tuaphua
·
Hundträning Börjar känna att jag vill sätta upp mål.. att börja tänka i termer av tävling. Jag tränar ju lite olika saker och tycker om att ha en...
Svar
8
· Visningar
777
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Vi har en normal villatomt, ca 800kvm där den allra största delen är gräsmatta. På ena sida finns en ca 100 meter bred äng som avslutas...
Svar
6
· Visningar
2 667
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
838
Senast: Qosack
·
Hundhälsa Idag har vi vart hos veterinären för en liten tandundersökning. Hunden, en schnauzertik på dryga 1,5 år har redan börjat få lite...
Svar
10
· Visningar
1 689
·
Hundhälsa Undrar om någon har erfarenhet av en cysta i hjärnan på sin hund/djur. Har en chihuhua på 1 1/2 år som vi nyligt fick veta har en i...
Svar
4
· Visningar
1 346
·
Övr. Hund Nygammal användare som skriver här - enda stället jag vet jag får raka och kloka svar. Vill inte outa för mycket. Kort sammanfattning...
Svar
16
· Visningar
1 889
Senast: huahua
·
Hundhälsa Jag har inte heller bestämt mig HUR det bara att hon tycker inte om värme och hon har tjockt päls... men fina lockar bakom öronen och...
2
Svar
30
· Visningar
7 172
Senast: hermulen
·
Övr. Hund Jag har en liten chihuahua hona på snart 2 år. Hon har extremt mycket energi och är ibland så uttråkad att hon ligger och tuggar på sin...
Svar
18
· Visningar
2 962
Senast: Lena_B
·
Övr. Hund Vet att det finns en agility-tråd men tänkte att jag postar en egen tråd i ämnet. Jag har precis börjat agility-kurs med Max och idag...
2
Svar
29
· Visningar
3 208
Senast: vix
·
Hundavel & Ras http://svenskjakt.se/hund/forskning/friska-hundraser-lika-inavlade-som-sjuka/ "Generellt friska hundraser är inte mindre inavlade än de...
Svar
3
· Visningar
1 105
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Någon gång i framtiden när jag är rik och har fler timmar på dygnet :p Men vill gärna ha en långhårig och inte med giraffrygg. Kort...
Svar
13
· Visningar
2 087
Senast: Dandylinn
·
Övr. Hund Hej! Nu kommer en sån där rolig "hjälp-mig-att-hitta-min-ras-innan-jag-förlorar-vettet"-tråd igen. Jag hoppas ni har lust att se över...
2
Svar
33
· Visningar
3 063
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Lille havanesern Idefix är 16 veckor. Han är liten, kommer att bli stor men ändå inte;). Nu funderar jag på hur han ska åka i bilen...
Svar
13
· Visningar
1 561
Senast: LiZH
·
Hundhälsa Vad tror ni att resultatet kommer att bli? Tycker själv att höfterna ser ok ut, armbågarna tycker jag är svåra att se. Vet inte riktigt...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 437
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar