Vad säger lagen?

Jag har haft stora problem men att en person, utan lov, vistats på min gårdsplan. Jag har polisanmält varje gång och polisen ser allvarligt på det inträffade så jag tycker att du ska anmäla.

Du kanske skulle lära/anpassa dig till hur nya Buke fungerar?
Förlåt antar jag. Har jag förargat dig på något vis? :/ Jag menade hur som haver att svara den som hade problem med barnen också. Och jag tyckte det var rätt lätt att lista ut. Sen att jag inte använde nya buke korrekt är väl en annan sak. Men ska absolut förbättra mig ;)

Det är nog bra om du polisanmäler grannen varje gång han gör ngt. Kanske kan ett besök av polisen hjälpa han att förstå att han ska hålla sig borta. Skulle hunden bita så kan det säkert vara bra att det finns anmälningar på att han gått in på tomten utan lov, provocerat hunden osv. Vet inte om det gör ngn skillnad i frågan om hundägaransvar men det kan ju inte skada...

Förlåt antar jag. Har jag förargat dig på något vis? :/ Jag menade hur som haver att svara den som hade problem med barnen också. Och jag tyckte det var rätt lätt att lista ut. Sen att jag inte använde nya buke korrekt är väl en annan sak. Men ska absolut förbättra mig ;)

Alla fattade vad du menade och du gjorde inget som helst fel. Vissa kan bara inte låta bli att roa sig med att leka poliser och kasta pekpinnar på folk som bryter mot egenhändigt uppsatta regler. Nu går det inte länge att klanka ner på de som inte använder "KL" så då får man hitta annat att irritera sig på.

Liknande trådar

Hundträning Hej allihopa. Jag behöver be om hjälp. Har suttit och tänkt och försökt förstå men kommer inte fram till något. Kan vara att jag är...
2
Svar
24
· Visningar
3 016
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 117
Senast: Jadzia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: cassiopeja
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 366
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar