Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det halsband i läder eller nylon du är ute efter?
Mitt ena jokke-koppel gick tyvärr sönder i haken. Själva lädret var fint och så, men haken var klen. Jag upplever att BGB-hake är betydligt hållbarare än pistolhake oavsett märke, men ska det vara pistolhake så ska det vara mässing. Om man har en stor och stark hund alltså, det är ett icke problem för mig just nu .
Jag ska köpa halsband från Mach i sommar (de läderfodrade) och hoppas att de ska hålla länge. Det borde de till det priset! Har sett deras tjänstetecken och de verkar vara av bra kvalitet i alla fall. Annars har jag hört talas om att Kenjan gör bra grejer. Jag har just nu halsband från Björkis. Det är inget speciellt med dem alls, ganska tråkiga och så. Men de har hållit sig i hyfsat skick trots att de var riktigt billiga. Betalade 100 kr/st i en affär som inte är jättebillig. Har svårt att se att de skulle kunna gå att dra sönder.
Hurttas rundsydda var ökänt för sin dåliga hållbarhet.
<snip>
Att göra själv är nog det bästa men prata annars med tajani (tajanis läder) han fixar det mesta till bra priser, tala bara om exakt vad du vill ha hur du vill ha det. Är det nått som inte är ok så fixar han det utan knussel.
<snip>
Annars är ju ett tips att få grejerna gjorda hos sadelmakare, den på Jägersro brukar göra hundtillbehör.
Hurtta finns absolut att få även om de inte har någon ny collection.
<snip>
PrecisPics or it didn't happen?
(det svåra med ett bra sortiment är väl att jag måste välja färger, annars har det mest varit att ta det som verkar halvvettigt, oavsett färg)
Lite snabbt och lätt tänkte jag shoppa ny uppsättning ledband. Och det enda som finns inne på de relativt välsorterade butiker jag dyker in på är Dogmans tråkiga sortiment av skitgrejor.
Var tusan hittar jag hållbara grejor i kvalité? Ute efter snyggt halvstryp och långt läderkoppel. Allt jag hittar har klena nitar, tunna kedjor och pappesaktigt läder. Jag är trött på nylon