Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Hej! Jag har en fråga till er med god foderkunskap. För två veckor sedan hämtade vi hem vår tollarvalp från uppfödaren, hon var då 9...
Svar
7
· Visningar
887
Övr. Hund Senaste tre veckorna har Bruce börjat vakna kring 05.00 varje morgon. Tidigare sov han nästan alltid tills min klocka ringde på...
2
Svar
24
· Visningar
1 583
Senast: Blueberry
·
Övr. Hund Min hund blir helt knäpp när vi får post! Hon ska anfalla den och vakta, för att hon inte ska komma åt posten har vi skaffat en...
Svar
16
· Visningar
2 106
Senast: Sparkling
·
Övr. Hund Med en stor brötig unghund av bruksras och en icke rumsren valp är det inte helt okomplicerat att ha med hundarna ute bland folk. Igår...
Svar
15
· Visningar
1 405
Senast: hermulen
·
Övr. Hund För sju år sedan tog vi hand om en hund från Rumänien, via en organisation som arbetade med att hjälpa hundarna där. Gina sades vara två...
Svar
14
· Visningar
1 936
Senast: Cornelia
·
Övr. Hund Nu vill jag höra era bästa tips på trevliga utflyktsmål i Stockholm med omnejd där hundar är välkomna. Platser där det finns trevliga...
Svar
2
· Visningar
2 417
Senast: Lejonelle
·
Övr. Hund Nu kommer en lång historia, köpte en hund av jakthundsras i höstas. Valpen var 4 månader när jag hämtade den, hade blivit kvar hos...
2
Svar
30
· Visningar
3 120
Senast: Sonic76
·
Hundhälsa Ila har haft ett sår på ena trampdynan som visserligen läker fint men jag tänker att det kommer vara lite känsligt för slitage ett tag...
Svar
3
· Visningar
611
Senast: Blueberry
·
Övr. Hund Vet inte hur det funkar med andra raser, men så här är det för mig: Man vet att ens Welsh Springer Spaniel börjar bli fullvuxen... när...
Svar
4
· Visningar
1 549
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag vet att det är flera här på forumet som fjällvandrat/vandrat med hund på flerdagarsturer. I sommar ska jag göra slag i saken och...
Svar
15
· Visningar
2 431
Övr. Hund Kan jag få lite input? På min ena klubb finns det en medlem som är dum mot sin hund, rycker och "hänger" hunden i kopplet, bråkar...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Ännu en hund är dömd till avlivning tack vare andras slarv. En hund som dessutom utövar samhällsnytta...
Svar
11
· Visningar
1 247
Senast: Disen
·
Hundhälsa Hej! Jag läser runt lite på diverse hund-forum men har inte postat så mycket själv än. Här kommer min första förfrågan: var kan man...
Svar
10
· Visningar
2 930
Senast: mauxdivers
·
Övr. Hund Hej! Jag hittade det här forumet när jag desperat googlade runt efter tips på schnauzeruppfostran. Mina föräldrar (nyligen...
2
Svar
24
· Visningar
3 973
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Är ganska nybörjare på hund. Hade på 90 talet en berner men annars har jag varit hundlös fram tills nu. Och utvecklingen har tydligen...
Svar
11
· Visningar
2 028
Hundhälsa Nu ger jag verkligen upp. Mina hundar (en whippet på 3 år och en italiensk vinthund på 9 år) får idag enbart färskfoder, men det funkar...
2
Svar
34
· Visningar
7 046
Senast: Amk
·
Övr. Hund Jag har nu beslutat mig att testa att raka hunden. Hon flåsar något otroligt och kan inte alls gå långrundor utan orkar inte alls med...
Svar
12
· Visningar
2 085
Övr. Hund Ni som läste och svarade i min andra tråd om hur man gör när man åker och kollar på hund: PÅ FREDAG ÄR HAN MIN! Så nu behöver jag nya...
2
Svar
28
· Visningar
2 318
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Vi har 2 hoffar, tik 2år o hane 5år. Har tidigare haft hästarna inackorderade men sen i februari på egen gård. Ingen av hundarna har...
Svar
3
· Visningar
1 615
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag har, vad jag tror, ett lite annorlunda problem med min hund. Jag har en blandrashund av mellanstorlek, en tik på 8 år. Ibland har...
Svar
2
· Visningar
633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka