Jag har riktigt kass erfarenhet från hundrehab/sim/vattentrask.
"Jag har aldrig under mina 20 år med hundrehab varit med om en hund som frivillig går i bassängen första gången" varpå människan ryckte min hund från platån ner i poolen utan förvarning Han gör det jag ber om och älskar vatten i vanliga fall, men de tre minuterna i poolen var totalt ångestfyllda.
Dessutom hade kärringen mage att påstå att tre minuters simning var det jobbigaste min hund någonsin varit med om, och han skulle minsann vara trött i kroppen i flera dagar efter det. Att jag påpekade att han jobbar upp till 9 h med vallning per arbetsdag, lätt springer med cykeln 20km/h i ett par mil i taget och vanligtvis simmar entimmespass sommartid, det gick inte fram. För hennes skyddshundar var trötta efter 3 min simning, och skyddsträning är det mest påfrestande en hund kan göra.
Man kan ju fråga sig hur hennes hundar skulle må efter en vecka hos mig
Aaaaaaaaaaah!
Det där låter helt jäkla vansinnigt, men är samtidigt ett exempel på en del av vad jag oroar mig lite för - den där "jag vet minsann bäst, jag! "-attityden... Kopplat med "lalala, jag kan inte hööööööra dig! " dessutom. Usch! Jag blir riktigt arg bara jag läser om vad som hände er.
Jag tror dock hennes hundar skulle må kanon efter en vecka hos dig - de skulle nog vara lite paffa i början bara!
Hittade du något annat ställe att gå till istället, eller rehabar du vidare på egen hand?