Jag har riktigt kass erfarenhet från hundrehab/sim/vattentrask.
"Jag har aldrig under mina 20 år med hundrehab varit med om en hund som frivillig går i bassängen första gången" varpå människan ryckte min hund från platån ner i poolen utan förvarningHan gör det jag ber om och älskar vatten i vanliga fall, men de tre minuterna i poolen var totalt ångestfyllda.
Dessutom hade kärringen mage att påstå att tre minuters simning var det jobbigaste min hund någonsin varit med om, och han skulle minsann vara trött i kroppen i flera dagar efter det. Att jag påpekade att han jobbar upp till 9 h med vallning per arbetsdag, lätt springer med cykeln 20km/h i ett par mil i taget och vanligtvis simmar entimmespass sommartid, det gick inte fram. För hennes skyddshundar var trötta efter 3 min simning, och skyddsträning är det mest påfrestande en hund kan göra.
Man kan ju fråga sig hur hennes hundar skulle må efter en vecka hos mig![]()
Aaaaaaaaaaah!
Det där låter helt jäkla vansinnigt, men är samtidigt ett exempel på en del av vad jag oroar mig lite för - den där "jag vet minsann bäst, jag!
Jag tror dock hennes hundar skulle må kanon efter en vecka hos dig - de skulle nog vara lite paffa i början bara!
Hittade du något annat ställe att gå till istället, eller rehabar du vidare på egen hand?