Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

L
Hundhälsa Var på Liseberg igår med min käre sambo.. På vägen ut så hörde vi en hund skälla som tusan ur en bil på den bevakade avdelningen! Bilen...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 462
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Sitter här med världens huvudbry. Vi tar det hela från början: (bifogar bild längst ner) Hunden är en papillon. Modell STOR, väger...
Svar
9
· Visningar
3 388
Senast: vallhund
·
Hundhälsa HD är ju höft men vad är AD för något? En hund kan väll ha A,B,C på höst eller kan dom han 0 oxå?
Svar
7
· Visningar
810
Senast: linafina
·
Hundhälsa Har sökt efter antal trådar men får inget svar. Jag har en JRT tik som fäller otroliga mängder året runt. Hon äter Starndart Normal...
Svar
4
· Visningar
1 298
Hundhälsa Ja, som rubriken lyder - kan man med blotta ögat se om en hund har bra eller dåliga höfter? Vad tittar man efter i så fall? Har bland...
Svar
18
· Visningar
14 667
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Sökte lite men hittade inte så mycket om detta, så nu vill jag veta: Har du en hund med (typ konstant) rinniga ögon? 1. Ras? 2...
Svar
11
· Visningar
4 845
·
Hundhälsa Bara en undran jag satt med och vill fråga andra hundmänniskor. Ska vi se om jag kan formulera detta på rätt sätt ^^ Om man har...
2
Svar
21
· Visningar
4 327
Senast: muppia
·
Hundhälsa För ca en vecka sedan skadade min hund ena klon... Spettsen på klon saknas så klon ser ut som ett sugrör, pulpan ser helt ok ut...
Svar
2
· Visningar
1 619
Senast: Tiff
·
Hundhälsa http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13228266.ab Hur kan man leva med sig själv om man inte låter dessa hundar somna in? För mig...
Svar
19
· Visningar
2 491
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Hej! Nu vill jag gärna ha så många bantningstips som helst!! har en liten blandras hund (Chiuhaha/Lhasa apso) Han har ca 1 kg...
Svar
5
· Visningar
1 507
Senast: Jenka
·
F
Hundhälsa Hejsan! Hoppas ngn kan ge mig tips eller liknande situation. Har en rottweiler han blir fem år i september. Han har haft en rad...
Svar
0
· Visningar
1 679
Senast: fridisen
·
Hundhälsa (ja, vi har kontakt med veterinär, vill höra lite fler erfarenheter bara) Verkar som att hunden har problem med sura uppstötningar...
Svar
14
· Visningar
33 962
Senast: skuggi
·
Hundhälsa Det dök upp en spontan fundering när jag läste en annan tråd här inne, ang överträning av hund. Har som bekant två (vallande) border...
Svar
6
· Visningar
2 483
Hundhälsa Någon som gjort det på sin hund? Hur har det gått till väga (hur många sprutor och i vilket intervall har det getts) och vad har det...
Svar
6
· Visningar
11 058
Senast: Killaloe
·
Hundhälsa Jag har en blandras mellan Engelsk springerspaniell och Wachtel. Vi köpte honom när han var ett. Mitt problem med honom är att HUR...
2
Svar
22
· Visningar
2 699
Senast: Springer
·
Hundhälsa Min unghund har under längre tid haft lite problem med gult klet från snoppen och är där och slickar relativt ofta. Frågade vet. när vi...
Svar
2
· Visningar
2 273
·
Hundhälsa Fick en smärre panikattack i morse då jag klippte hundens klor. En böld mellan två tår, och viss hudirritation mellan de andra. Mellan...
Svar
0
· Visningar
1 119
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa I våras, ungefär i samband med att min elvaåriga schäfer normalt skulle börja fälla vinterpälsen, bytte jag foder till Standardt...
Svar
11
· Visningar
3 507
Senast: Lizah
·
Hundhälsa Fick hem en alldeles underbar liten valp för 2 veckor sedan (Hope alias Loppan). En korsning schäfer (87,5%), labrador (12,5%) som nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 242
G
Hundhälsa Jag och några vänner har pratat om det här med Demodex, en ärtflig hudåkomma som drabbar en del korthåriga vovvar. Jag har lästatt...
Svar
10
· Visningar
3 336
Senast: Genesis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30