Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Hej. Vi fick idag reda på att våran valp på 5 månader har ett förstorat hjärta. När hon besiktigades den 25/3 så hittade dom ingenting...
Svar
8
· Visningar
1 847
Senast: Zqathan
·
P
Hundhälsa Min snart 9mån har en lite lustig gång, knycker lite på ena bak, och på nåt sätt vinklar benet utåt. Har även svårt med en korrekt...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: primax
·
Hundhälsa Vid vilken ålder ska/kan man kastrera sin tik? Om man vill slippa sjukdommar som har med livmodern att göra och juvertumörer...
2
Svar
23
· Visningar
10 837
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Min 7-åriga pappis har till och från haft problem med inåt-snorklingar, tidigare var det så sällan och lugnt att jag tänkte...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: skuggi
·
L
Hundhälsa Vovvan har blivit dålig i magen, nu känns det inte som att det borde finnas mycket kvar.. Vad är bäst, tömma magen (samtidigt som jag...
Svar
14
· Visningar
2 804
Senast: Lionheart
·
Hundhälsa Jag pratade precis med min mamma som är på väg in till veterinären med hennes lilla JRT-tik. När mamma hade lyft ut henne ur bilen så...
Svar
5
· Visningar
950
Senast: Narcissa
·
Hundhälsa Min hund har fått problem (artros) i lederna efter förra årets borreliainfektion. Nu äter han sedan 3 veckor Rimadyl varje dag. Nyss var...
Svar
16
· Visningar
4 576
Senast: Glimfeather
·
Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
38 505
Senast: Belethien
·
Hundhälsa En kompis har tyvärr råkat sätta sig i en jobbig sits: tiken är tjyvparad, upptäcktes nu och det visar sig att det är 2 veckor kvar till...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
31 435
Senast: skuggi
·
Hundhälsa Sista dagen på Gotland lyckades hunden hoppa rakt in i ett buskage fullt av fästinglarver (eller nymfer, kanske). Jag trodde först att...
2
Svar
21
· Visningar
6 538
Senast: Philosophia
·
Hundhälsa Hej! Jag har varit hos min far en längre tid under sommaren nu. Hans tjej har en papillon som är jätte elakt och morrar, skriker...
Svar
5
· Visningar
1 097
Senast: Bejbie
·
N
Hundhälsa Hej, jag var i tisdags in till veterinären med min lilla terrier brasiliero tik på 6 månader då hon troligtvis fått någon sorts...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: Gnist
·
Hundhälsa Hunden fick en kraftig öroninflammation förra veckan, med behandling som följd. Som nu resulterar i att öronen är man rädd om, men ok...
2
Svar
24
· Visningar
2 386
Senast: HuggeBugge
·
Hundhälsa Jag får väl börja från början. Jag har en helt fantastiskt underbar papillon tik som är nyss fyllda 7år... Jag har haft henne sedan...
Svar
14
· Visningar
2 183
Senast: _Skifting_
·
R
Hundhälsa Någon som har något bra recept på hemmagjort fästingmedel?? Mina killar vistas mycke i skogen så vill ha någon dunderkur mot...
Svar
13
· Visningar
4 822
Senast: missjackpot
·
Hundhälsa Min 5 månaders valp har åkt på uvi. Vi var hos vet. imorse och fick ut penicillin mot det. Hon hade ingen feber och verkar inte särskilt...
Svar
9
· Visningar
1 033
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Eftersom det är så hiskeligt varmt om dagarna att aktivitetsnivån sjunkit avsevärt, och vovven inte får bada för mycket i sjön pga...
Svar
6
· Visningar
2 882
Senast: Raderad medlem 19815
·
Hundhälsa Det just den diagnos vi fick nu, vi ska behandla med Prednisolon 10 mg om jag minns rätt (1.5 i 5 dagar, 0.75 i 5 dagar och 0.5 varannan...
2 3
Svar
50
· Visningar
24 526
Senast: rahl
·
Hundhälsa Upptäckte att lillskiten luktade illa ur munnen idag, och det visade sig att han hade en massa tandsten i tänderna längst bak. Jag har...
Svar
13
· Visningar
3 267
Senast: Denver
·
G
Hundhälsa Var med om en lite omtumlande händelse med min 6 månaders valp igår kväll. Vi var ute i skogen och tog lilla kvällskissen då hon smet in...
Svar
7
· Visningar
6 052
Senast: Denver
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka