Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Jag har fått uppdraget att leda vår fysträningsgrupp imorgon och jag har fortfarande inte kommit på nåt bra, pga min okunskap om hundars...
Svar
6
· Visningar
1 064
Senast: muppia
·
Hundhälsa Undrar om det är någon här som har erfarenhet av någon typ av kylmatta för hundar. Exempelvis finns ju Aqua coolkeeper som man ska...
Svar
1
· Visningar
2 224
P
Hundhälsa Jag håller just nu och kollar runt lite på försäkringar för hund, då det ev. blir en liten till hösten. Men en sak som jag inte fattar...
Svar
16
· Visningar
1 889
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Vi går återigen och funderar över kastrering för Camaro. Veterinärerna är så himla positiva och tycker absolut vi ska överväga det...
2
Svar
20
· Visningar
11 892
Senast: Turali
·
Hundhälsa Min hund mår verkligen inte bra av värme. Inga promenader, ens, under varmaste tiden på dygnet, får ta igen det hela sent på kvällen och...
Svar
10
· Visningar
6 110
Senast: Berin
·
Hundhälsa Läste om det i en liten tidning idag, att man tydligen kan kastrera tikar med titthålsoperation och då bara ta bort äggstockarna men få...
Svar
6
· Visningar
7 875
Hundhälsa Camaro verkar i år vara extermt påverkad av värmen. Jag blir lite orolig för henne.. Både igår och idag så flämtar hon och andas...
2
Svar
20
· Visningar
3 262
Senast: MiniLi
·
E
Hundhälsa Hej! Jag har en stor hund som vi flertal tillfällen har skadat sig på framsporrarna. Han har troligen fastnat när han är ute och...
Svar
4
· Visningar
1 196
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Skrev för några dagar sedan på ett annat forum, kopierar in det här. Nu har problemet blivit värre och jag vänder mig till allmänkunniga...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 436
Senast: Aliide
·
Hundhälsa Vad gör man? En hund hade rejäl närkontakt med skabbräv idag. Är det någon som vet om man kan sätta in något förebyggande preparat...
Svar
6
· Visningar
974
Hundhälsa Riktigt gamla hundar kan bli senila, men händer det att det kommer i tidigare ålder också? Jag är uppriktigt förbryllad över Loka...
Svar
16
· Visningar
2 514
Senast: Migo
·
Hundhälsa Jag har börjat inse att Ixi börjar bli lite väl tjock och funderar på att byta till ett annat foder, för just nu känns det som att det...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 395
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Antar att det bara är en tidsfråga innan den första fästingen dyker upp, minns att de var väldigt tidiga förra året.. Vad kommer ni...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
12 716
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Har en schäfer på snart 8 månader, och funderar lite kring när det är dags att låta honom följa med på löpturer? Han går mycket lös...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Flixon
·
B
Hundhälsa En av mina bullar röntgades igår och nu är jag såklart skitnervös över resultatet :crazy: Såhär ser HD-plåten ut, vad tror ni? :confused:
2
Svar
38
· Visningar
8 342
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Ja, jag klipper vovven med sax i vanliga fall vilket funkar bra men jag skulle behöva klippa rent/raka henne under öronen (pälsen där är...
Svar
6
· Visningar
1 136
Senast: nyponros
·
Hundhälsa Det här är en sån där nattfunderarfråga som ploppat upp i mitt huvud. Det kommer ju upp vikttrådar nu och då här på buke, och vissa...
Svar
15
· Visningar
2 306
Hundhälsa Här har jag äntligen efter så många år en rottisflicka!!!! Ägt henne nu i 1 år o tre månader... Hunnit halvvägs genom...
Svar
16
· Visningar
2 190
Senast: brandkattis
·
Hundhälsa Rubrikens namn är namnet på ett giftfritt fästingmedel (i pulverform),som ges i maten varje dag. Såg reklamen för pulvret i en...
2
Svar
21
· Visningar
3 554
Senast: Disen
·
Hundhälsa Min lilla amstaffprins Hugo, 4 år, började klia sig idag. Kanske två gånger i timmen, ofta på samma ställe, men ibland på andra ställen...
Svar
5
· Visningar
1 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka