HD-plåtar: vad tror ni?

Sv: HD-plåtar: vad tror ni?

Det är alltid intressant att se hd-plåtar tycker jag. Nu är jag så grön man bara kan bli men jag törs iaf konstatera att din hunds höfter ser bättre ut vad de gjorde på min förra som fick D på båda.

På vilket sätt är man otrevlig när man påpekar att ingen här har kompetens att uttala sig om din hunds röntgenplåtar?

När man påpekar något med flertalet utropstecken efter så kan man nog uppfattas som aningen dryg i sin attityd. Speciellt då TS redan förklarat att hen förstår att svaren hen får här ej är expertutlåtande.

Huruvida hen vill ha sådana svar är väl ändå upp till hen själv att avgöra ?

När man påpekar något med flertalet utropstecken efter så kan man nog uppfattas som aningen dryg i sin attityd. Speciellt då TS redan förklarat att hen förstår att svaren hen får här ej är expertutlåtande.

Huruvida hen vill ha sådana svar är väl ändå upp till hen själv att avgöra ?

Vad har det med mina inlägg i tråden att göra?
När man frågar på ett forum så kan man inte bestämma vilka svar som skrivs.

Jag svarade ju på det inlägg från dig som jag citerade såklart.

Du undrade vad som var så otrevligt med ex P_L uttalande ( som jag förstod av trådens gång ) och jag svarade vad som av mig ( och fler verkar det som ) uppfattades som drygt i svaret.

Nej man kan inte styra, det har jag inte nämnt heller. Det står oss dock fritt att kommentera det mesta, så även om man anser att attityden i ett inlägg kanske uppfattas som konstig i sammanhanget. :)

Det jag menade med att hen beslutar själv över vilka svar hen vill ha var att TS själv bad om uttalande om plåtarna trots att hen vet att det inte är några expertutlåtande. Det ifrågasattes och jag svarade bara för att det står ju hen fritt att tolka inläggen med den vetskap.

Senast ändrad:

Jag säger C + D. Man får väl våga chansa lite. Knappast jag som är avläsare.

Precis som det finns gissa-antalet-valpar-trådar tar jag här en gissning av vad jag tror om höfterna.
Vänster B, höger C, ev bägge C. Tror inte på sämre än det.

*knapplån*

Tack för era svar, och gissningar ni som vågat er på det ;) :bow:

Jag har ännu inte fått svar på hans röntgenplåtar :crazy: Vet inte hur jag ska tolka det, men håller tummarna för att det inte blir någon katastrof.

Att det tar tid betyder ingenting. En del kliniker samlar på sig flera plåtar innan de skickar in och då kan det ta tid. Is i magen bara och ett fast tag om tummen! :)

Ibland kommer resultatet ut på SKK innan man fått hem brevet.

Min hunds resultat kom in på SKKs sida innan jag fick brevet hem i postlådan. Och jag tror det kom in efter en vecka, bara.
Nån katatsrof tror jag inte du behöver förvänta dig, några E-höfter är det i alla fall inte :-)

Sorry för seg uppdatering :) Svaret kom i veckan och domen blev HD grad C :) Känner mig nöjd efter omständigheterna, pratade med avläsaren och hon sa att lederna såg rena och fina ut med bra passform.

Sorry för seg uppdatering :) Svaret kom i veckan och domen blev HD grad C :) Känner mig nöjd efter omständigheterna, pratade med avläsaren och hon sa att lederna såg rena och fina ut med bra passform.

Men om lederna var rena och fina med bra passform varför blev det då C?

Jag fattar minder och mindre av hur dom läser av plåtarna. Hörde med en i tyskland att hennes hund hade HD grad B med pålagringar på hö höft. Hur kan en höft med pålagringar bli en godkänd höft, meden en med bra passform och rena leder blir C?

Alla länder graderar inte på samma sätt.
Hos oss är ju både A och B bra höfter men i vissa andra länder är det bara A som är bra.
Tyskland har jag ingen koll på men vet att i tjeckien är B = gränsfall ("borderline")

Alla länder graderar inte på samma sätt.
Hos oss är ju både A och B bra höfter men i vissa andra länder är det bara A som är bra.
Tyskland har jag ingen koll på men vet att i tjeckien är B = gränsfall ("borderline")

Fast det är ju för att de har A1 och A2. A1 är som vårt A medans A2 är som vårt B (typ så...). Deras B är närmare vårt C kan man säga. Har för mig att Tyskland och Tjeckien har samma "system". :)

Så är det säkert :)

Jag vet bara att jag noterade på Shaggys röntgenintyg att deras system var annorlunda mot vårt.. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 594
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Jag fick ett insektsbett (antar jag) för kanske en vecka sedan. Det har kliat som fan fram till igår och idag ser det ut såhär :crazy...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: Lyan
·
F
  • Låst
Övr. Hund Då den förra nått 2000 inlägg så passar jag på att skapa en ny. :) Fortsätt uppdatera! På torsdag är det dags för HD/ED-röntgen på den...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
181 152
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Nu har det gått tre veckor sedan Kryza gjorde illa sitt knä. Som det ser ut kommer hon förhoppningsvis opereras i slutet av september...
2
Svar
23
· Visningar
4 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka