Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Har i många år läst att folk använder tubost som belöning till sin hund. Nu fick jag för mig att testa. Stoppade den i en magväska, för...
Svar
13
· Visningar
3 013
Senast: Lavine
·
Hundhälsa För två år sedan rasade tillvaron hemma. Min man bröt nacken i en olycka och jag blev svårt sjuk i samma veva. En av hästarna dog och en...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
14 811
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Någon med erfarenhet av denna hund? Hur skulle den generellt funka med lösa katter utomhus och lös på en tomt? En i vår familj funderar...
Svar
13
· Visningar
3 213
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Trots mina små raser har jag varit mkt förskonad men en inköpt har vad jag är 98% övertygad om, operationskrävande patellalux. Jag är...
Svar
11
· Visningar
17 075
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Sitter och googlar och skrämmer upp mig själv. Ska ringa till veterinären imorgon. Shiban påbörjade sitt löp ~femte mars och var då...
Svar
15
· Visningar
7 032
Senast: Sel
·
Hundhälsa Åter igen en fråga om hundhälsa. Bruce har betett sig lite märkligt senaste dagarna. Igår var vi på uteservering och han brukar ligga...
Svar
5
· Visningar
1 405
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Kl 00.40 De vita viddernas kvinna på svt1 Om programmet Dokumentär/SpecialNorge REPRIS Inger-Marie Haaland blev 2009 den första kvinnan...
Svar
0
· Visningar
473
Senast: vallhund
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 690
Senast: Pancakes
·
Övr. Hund Någon som har någon rekommendation? Den ska vara stabil, lätt och inte för bred, så man kommer igenom smala utrymmen. Och få plats med...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Utifrån trubbnostråden och mitt eget måndagsex: Hur ska uppfödare och valpköpare få information om ärftliga sjukdomar/svagheter? Det...
2
Svar
32
· Visningar
2 529
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Var hos vet i torsdags då jag tycker att hunden är så trött, slö och ser lite stelbent ut, går en koppellängd bakom mig. Hon opererade...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Undrar om riskerna vid kastrering av kryptochid hanhund med ena kulan i buken? Vet att det är en omfattande operation i jämförelse med...
Svar
12
· Visningar
1 546
Senast: Madick
·
Hundhälsa Är det så, att hunden blir tjock av tuggben? Skiljer sig i så fall sorterna åt? Jag försöker få ner min hund i vikt, och hon är väldigt...
Svar
19
· Visningar
8 545
Senast: Acto
·
Övr. Hund Ingen verkar ha startat en tråd? Lyssnade på P1 och Kaliber som just nu granskar försvarsmaken och deras hundar. Avsnittet som kommer...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
15 089
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Är det möjligt att effekten av kortison kan minska eller avta helt under användning, t.ex. att hunden först svarar jättebra på en hög...
Svar
13
· Visningar
6 308
Senast: Acto
·
Hundhälsa Min ena tik har alltid haft separationsångest, men hon har fungerat ganska bra ändå, kissat inne ibland när hon har varit ensam, men har...
2
Svar
23
· Visningar
3 879
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Hur ser era erfarenheter ut vad gäller könsmognad hos framför allt hanhundar? Vid vilken ålder kan de anses vuxna, när drar könsdriften...
Svar
17
· Visningar
2 015
Senast: em-pirre
·
Hundavel & Ras Utställningar, tävlingar och grejer har aldrig intresserat mig, jag är helt enkelt ingen tävlingsmänniska utan min hund är min vän i...
2
Svar
23
· Visningar
2 398
Senast: kolblakkur
·
Hundavel & Ras Jag har kommit i kontakt med en uppfödare som ska omplacera en unghund. Han klarade dock inte överrasknings momentet. Hon säger att han...
2
Svar
24
· Visningar
3 517
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V