Försvarsmaktens hundar - P1

För att du vet att dom inte betalat skatt på inkomst,eller??

Det har de inte gjort på dessa pengar nej. De är ju bla undanstoppade på konot i schweiz. De är dessutom avstängda på livstid från Tyska Schäferhundklubben pga papperfiffel. Utöver detta så äger de på papperet ingenting utan hyr numera kennelfastigheten. Ett fiffigt sätt om man inte vill förlora "ägodelar" vid en syning.

Och lämpligt nog har Kaptenen i FM gjort samma manöver sedan ett bra tag. Trots att han bor i en hyresrätt i en hyffsat stor svensk stad så har han kennel med hundstall mm. På papperet äger han inte mycket.

Det har de inte gjort på dessa pengar nej. De är ju bla undanstoppade på konot i schweiz. De är dessutom avstängda på livstid från Tyska Schäferhundklubben pga papperfiffel. Utöver detta så äger de på papperet ingenting utan hyr numera kennelfastigheten. Ett fiffigt sätt om man inte vill förlora "ägodelar" vid en syning.
Aha! Ja jag har inte lyssnat ,så ville bara kolla om det var din mening eller någon annans mening.
Så inget ont menat.

Aha! Ja jag har inte lyssnat ,så ville bara kolla om det var din mening eller någon annans mening.
Så inget ont menat.

Det intressanta är att detta konto har ryktats om i åratal men ingen har vetat om det är sant. Jag känner två pers som jobbat med kapten som hört om detta konto.
Så gissa om det jublades när Kaliber hittade kontot! :p

Man brukar säga ingen rök utan eld. I den här soppan så har Kaliber lyckats bevisa i flera fall att elden finns. Och i vissa fall tom är värre än rykten sagt.
Och det finns många fler "rykten".

Nu har jag lyssnat på sista delen samt den lilla extradel där FM "svarar". Mycket till svar eller förklaringar var det ju knappast. De verkar tro att folk är dumma i huvudet om de tror att vi ska nöja oss med det svamlet :meh:

För egen del innehöll del 5 inget nytt. Dock intressant att detta med jäv stärktes.
Det är synd att de inte hittat mer på Kapten men jag förstår att det är jättesvårt när få vill uttala sig.

Nu har jag lyssnat på sista delen samt den lilla extradel där FM "svarar". Mycket till svar eller förklaringar var det ju knappast. De verkar tro att folk är dumma i huvudet om de tror att vi ska nöja oss med det svamlet :meh:

För egen del innehöll del 5 inget nytt. Dock intressant att detta med jäv stärktes.
Det är synd att de inte hittat mer på Kapten men jag förstår att det är jättesvårt när få vill uttala sig.
"Det är det vi tittar på just nu"
Men ja bara svammel från FM.

Japp. Det var dock ett bra sätt att knyta ihop säcken så nu hoppas jag det blir en ordentlig utredning av det här av polisen.

Jag tror det finns uppfödare som vågar.
Det tror inte jag. Jag har pratat med iaf 4-5 st i rasen, två av dem bland landets största i rasen,och alla säger att de kommer inte att ge sig in i något som rör Kapten. Folk har gjort det förr och fått ett helvete. Det finns mycket mer som inte framkommit i programmet som rör kapten utanför FMs organisation.
Det är isf uppfödare utanför Schäfer som skulle göra detta.

Det tror inte jag. Jag har pratat med iaf 4-5 st i rasen, två av dem bland landets största i rasen,och alla säger att de kommer inte att ge sig in i något som rör Kapten. Folk har gjort det förr och fått ett helvete. Det finns mycket mer som inte framkommit i programmet som rör kapten utanför FMs organisation.
Kan det som skett kallas myndighetsutövning? Isf kan man ju göra en JO-anmälan!

Den som anmäler behöver varken vara storuppfödare av schäfer eller ens uppfödare av rasen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg
  • DIY hästvård
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka