Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blir så glad av alla snälla lyckönskningar, tack
Det är lite deppigt med detta gråa, kalla och HALA väder som gör allt lite svårare men idag har vi piggat upp oss med att gå på hundrestaurang. Med barnvagn och allt. Helt fantastisk miljö, god mat, trevlig personal och massor av hundar överallt, typ himmelriket Semlon satt så fint i sin vagn och spanade in alla vovvar och käkade torkad blodpudding
Visa bifogad fil 10901
En märklig vändning för lilla familjen som är vana att hållas på landet och långt ut till skogs på milslånga turer och som nu promenerar med hunden i barnvagn längs Stockholms gator och går på restaurang på Östermalm
Tack för bra tips och som alltid snälla ord. Det är verkligen till stor hjälp att få lite pepp ibland.
Provade lite nosework idag (hitta godis i rätt mugg av tre
bl a) men han blir för vild tyvärr så det får nog vänta lite.
Körde också lite vacker tass, sitt, ligg och upp och stå, typ sånt som inte blir för fysiskt. Det var roligt sa Semlon och körde alla tricksen oavbrutet i svindlande hastighet utan att hinna lyssna så mycket till mina kommandon. Med andra ord en jättebra övning i koncentration!
Eftersom han går bättre och bättre nu och nästan helt utan stöd tänkte jag försöka testa lite sånt på promenaderna också.
Det krävs tyvärr så himla lite för att han ska fara i luften i nått glädjefnatt och jag känner mig som en himla polis och fångvaktare här
Om han blir tills sig av att leta godis så skulle jag testa på annan typ av doft diskriminering. Just nosework avser ju att söka efter hydrolat (tex. eukalyptus hydrolat), men man kan lika väl använda tex. tepåsar (om man nu inte tänkt tävla). Ni behöver så klart lära in doften först så välj ett sorts te och lägg påsen i tex. en tesil och berör så fort han luktar på den. Beröm och ge godiset precis vid tesilen så att han tydligare kopplar lukten med godis. Det brukar gå rätt snabbt för dom att lära in en doft. Därefter så gömmer du tepåsen (med tesilen eller tex i en metall eller glasburk där locket har håll, tex ett saltkar) antingen i en urvalsbana med tex. sex tesilar/burkar där endast en har en tepåse i (bra i detta fall eftersom han ska ta det lugnt) eller så gömmer du den i ett rum (förslagsvis på låg nivå).Tack för bra tips och som alltid snälla ord. Det är verkligen till stor hjälp att få lite pepp ibland.
Provade lite nosework idag (hitta godis i rätt mugg av tre
bl a) men han blir för vild tyvärr så det får nog vänta lite.
Körde också lite vacker tass, sitt, ligg och upp och stå, typ sånt som inte blir för fysiskt. Det var roligt sa Semlon och körde alla tricksen oavbrutet i svindlande hastighet utan att hinna lyssna så mycket till mina kommandon. Med andra ord en jättebra övning i koncentration!
Eftersom han går bättre och bättre nu och nästan helt utan stöd tänkte jag försöka testa lite sånt på promenaderna också.
Det krävs tyvärr så himla lite för att han ska fara i luften i nått glädjefnatt och jag känner mig som en himla polis och fångvaktare här