Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Nu är våran King Charles Cavaliervalp 8 månader och har lämnat valppälsen bakom sig och börjat bli riktigt långhårig o fin. Ska säga...
Svar
6
· Visningar
2 304
Senast: Tussinussen
·
Hundhälsa Kastrerade Melker i januari och kunde inte hålla igång honom under vintern som jag vill pga halka och snö. Och nu under sommaren har han...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: squarepants
·
Hundhälsa Här finns lite info o grejer man kan trycka upp: http://www.hittadjur.se/index.php?page=dbcontent&contentId=cartemp Kan folk med...
2
Svar
21
· Visningar
7 968
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Hej! Jag funderar lite på att kastrera våran valp när han blir tillräckligt gammal. Har ni några erfarenheter av kastrering av...
Svar
13
· Visningar
6 215
Senast: Bewildered
·
Hundhälsa Nu är jag igång igen och oroar mig för Camaro. Den senaste tiden har det hänt upprepade gånger att hon inte vill promenera åt ett visst...
Svar
8
· Visningar
1 938
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Hej! Ni som har hundar som är matallergiker, vad använder ni för mat till era hundar? Eller har ni fått reda på vad de är de är...
2
Svar
30
· Visningar
6 494
Senast: Lokkur
·
Hundhälsa Min lillebror köpte för några veckor sedan en två-årig hanhund. Då jag har begränsad erfarenhet av hanhundar i allmänhet och kastrering...
2
Svar
23
· Visningar
12 849
Senast: Belethien
·
Hundhälsa Ena hunden har troligtvis noskvalster och vi fick utskrivet advocate att behandla med. Vi har nu gett det men jag tycker bipacksedeln...
Svar
9
· Visningar
3 909
Senast: Grana
·
Hundhälsa Imorgon åker vi på en några dagars tripp till Mellbystrand. Vädret ser uta att bli bra i helgen och det kommer troligtvis bli en sväng...
Svar
7
· Visningar
13 874
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 651
Senast: Philosophia
·
Hundhälsa Undrar vad ni har för tips angående att upptäcka/förhindra fästingar? Vi bor ju i norrland och jag hade aldrig sett en fästing förrän...
Svar
15
· Visningar
2 729
Senast: pulkaskurk
·
Hundhälsa Vi skaffade för ca 11 veckor sedan en liten chihuahua valp (hane) som nu är 5 månader gammal. Han är världens snällaste och så lättlärd...
Svar
9
· Visningar
2 104
Senast: zimba
·
Hundhälsa Hej! Nu har jag och min lille Knasen kommit igång ordentligt med löpningen, numera håller vi oss till 5-7 km och han springer lös =...
2
Svar
20
· Visningar
7 386
Senast: Silkisif
·
Hundhälsa Jag antar att hunden klarar sig utan framtänder, men hur bra? Min lillakilles tänder tycker jag har blivit väldigt snabbt sämre på...
Svar
8
· Visningar
8 565
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Vi är på en camping och på kvällsrundan hittade hunden en grillplats där det fanns ett kycklingben liggandes. Jag bara hörde att han...
Svar
4
· Visningar
2 002
Senast: McFlurry
·
Hundhälsa (Är inte så aktiv på forum men har en fråga som jag skulle uppskatta ett svar på, + skapade kontot för länge sedan utan att inte vara...
2 3
Svar
53
· Visningar
21 185
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Hur noga är det med tiden för andra sprutan? Alltså går det att vänta 1-2 veckor längre eller är skyddet borta då och man måste börja...
Svar
4
· Visningar
1 538
Senast: Jenka
·
Hundhälsa Min hund blev ormbiten i Söndags och fick spendera ett dygn med dropp på djursjukhuset. Fick komma hem igår eftermiddag. Nu är det...
2
Svar
23
· Visningar
5 630
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Ingen aning om vad jag talar om här. Så därför frågar jag :p Ynkis, staffe på 1år. Ger färskfoder och lite "barfmat" på sidan av.. Nu...
Svar
4
· Visningar
2 055
Hundhälsa Ailu började igår att spy på kvällen. En gång ganska rejält. Vid 7 imorse ytterligare en gång, rejält och alldeles nyss spydde han...
2
Svar
26
· Visningar
15 147
Senast: bitta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI