Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Hej! Min gamla tik på 9 år har fått ett väldigt svullet juver på kort tid (från idag/igårkväll). Det är en hård knöl och det är...
Svar
6
· Visningar
17 705
Hundhälsa Min snart 11 åriga blandrastik har haft en konstig hosta senaste tiden, I samband med ansträngning har hon haft en torrare hosta och...
Svar
5
· Visningar
2 159
Senast: sommarvind
·
Hundhälsa Min chihuahuablandning på 18v började idag dregla mycket. Han har inte gjort det förut. Nos och tassar är lite kalla och ville inte äta...
Svar
9
· Visningar
4 136
Hundhälsa Mina två grabbar (korthåriga blandraser) har helt plötsligt börjat fälla enorma mängder päls! Har pågått i kanske 2-3 veckor. Den ena...
Svar
10
· Visningar
10 520
Senast: KaffeKask
·
Hundhälsa Jag har fått ett gäng grillkorv som blev över på jobbet till mina hundar. Jag har torkat korv förut och det tänkte jag göra nu också, så...
Svar
15
· Visningar
19 798
Senast: Corminta
·
Hundhälsa Är det någon här som har koll på hälsan hos cavalier king charles spaniel? Jag har för mig att de har väldigt många allvarliga...
Svar
14
· Visningar
3 357
Hundhälsa Såg en annons på Nordic Hundfoders hemsida där en hund tydligen är blodgivare! Jag undrar nu vad det är som krävs för att ens hund ska...
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: Icefire
·
Hundhälsa Nu har jag tröttnat på att lämna in Ruben på olika trimställen, betala dyra pengar och ändå aldrig bli nöjd. Får alltid efterklippa en...
Svar
6
· Visningar
1 266
Senast: Domino_s
·
Hundhälsa Någon som fått en CT röntgen betald av agria? Vad var det för diagnos och ålder på hunden då?
Svar
14
· Visningar
11 175
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Jag sitter här och funderar lite över flåsande hos hundar. Min labbe på 1,5 år har alltid flåsat ganska mycket. Har varit hos...
Svar
5
· Visningar
3 245
Senast: martha
·
Hundhälsa Har kastrerad våran kille, hur länge är det lämpligt att vänta innan vi kan åka till sjön å bada med honom? Sambon var iväg i...
Svar
1
· Visningar
3 223
Senast: Allevo
·
Hundhälsa Det är ofta trådar startas i samband med våren/försommaren om fästingar. Alltifrån vilket fästingmedel/halsband som är bäst, till att...
Svar
16
· Visningar
2 820
Senast: Ciilia
·
Hundhälsa ...till ljudrädd tik vars ljudkänslighet har ökat med åldern (9 år nu). Efter flytt till ett mer lyhört boende reagerar hon nu tyvärr på...
Svar
5
· Visningar
2 275
Hundhälsa Fick mail om att mitt bolag kommer höja självrisken (som jag nyss höjde min löpande premie för att sänka), så började titta över hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 088
Senast: Sockerbit
·
Hundhälsa Jag behöver bolla lite tankar... Jag har en storpudel här hemma, som inte riktigt är fräsch. Han har till och från varit halt...
Svar
4
· Visningar
1 047
Senast: Emor
·
Hundhälsa Jag har fått meddelande från vetten jag brukar gå till att det har kommit ett sprillans nytt vaccin mot Borrelia. Det finns även ett...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Vår 2 åriga tik har börjat jucka en hel del på sambon. Hon har inte provat på mig. Dels om hon kliver upp på hans ben när han...
Svar
6
· Visningar
31 992
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Har en fyra-årig Tibbehanne som sedan i våras lider av klåda framförallt på ryggen/kroppen. Han är kollad av veterinär (i samband...
Svar
6
· Visningar
1 249
Senast: norrland65
·
Hundhälsa Jag har en tik på ca 2½år. 50% Schäfer, 25% Jämthund och 25% Kungspudel. Jag har tänkt köpa ett par viktmanchetter att ha till henne...
Svar
9
· Visningar
1 546
Hundhälsa Hej! Är det någon här som har erfarenhet av symtom och skador efter en felaktigt använd halti/nosgrimma? Misstänker att det har...
2 3
Svar
45
· Visningar
11 368
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V