Dessa försäkringsbolag...

Sv: Dessa försäkringsbolag...

*kl*
Haft ett intressant samtal med min vet. idag. Denne avråder starkt från Agria och IF. Strulpellar som ska millimetergranska allt innan de ersätter, och som ofta bråkar om petitesser som andra bolag ersätter utan att tveka.

.

Precis så är det.

Är det något som förändrats dom senaste åren? Jag har alltid tidigare haft mina djur försäkrade i Agria (samt fd Länsförsäkringar) har aldrig haft minsta problem med att få ut ersättningar från dem. Senast 2008 liv o veterinärvård för Fäis.

Jag undrar det jag med. Jag har alltid haft Agria och *peppar peppar* aldrig haft problem med att få ersättning. Nu har ju mina hundar genom åren mest haft "vanliga" åkommor såsom pyo, juvertumörer, panostit och allergier och dessa har då aldrig blivit ifrågasatta utan har ersatts utan knussel.

*kl*
Haft ett intressant samtal med min vet. idag. Denne avråder starkt från Agria och IF. Strulpellar som ska millimetergranska allt innan de ersätter, och som ofta bråkar om petitesser som andra bolag ersätter utan att tveka.

Samtliga våra hundar kommer nu att läggas i Optimal.

Jaså? För jag har ALDRIG haft problem med att få ersättning för något, nånsin. Då har jag ändå utnyttjat försäkringarna ganska mycket. Men sen vet jag förvisso inte vilken dialog veterinären och bolaget haft. Däremot har jag snarare fått positiva vibbar när vetten frågat om bolag vid tveksamma behandlingar som CT-röntgen, att med If är det inga problem.

Jaså? För jag har ALDRIG haft problem med att få ersättning för något, nånsin. Då har jag ändå utnyttjat försäkringarna ganska mycket. Men sen vet jag förvisso inte vilken dialog veterinären och bolaget haft. Däremot har jag snarare fått positiva vibbar när vetten frågat om bolag vid tveksamma behandlingar som CT-röntgen, att med If är det inga problem.

Jag har samma uppfattning som du där... IF har alltid funkat super för oss. Aldrig något krångel, vi har till och med sluppit skicka in papper ibland utan vi har ringt och berättat läget och de har fixat på studds :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hoppas någon här kan hjälpa mig med några frågor. Jag är inte så insatt i hundförsäkringar då jag bara har en hund och det är min...
2
Svar
29
· Visningar
4 316
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Inspirerad av tråden på hund-forumet undrar jag vad ni har för smärtgräns på försäkringen för era hästar? :) Själv skulle jag nog säga...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
9 680
Senast: Reykur
·
Ekonomi & Juridik In intressant tank slog mig igår kväll efter en diskussion med en kompis. Vi diskuterade försäkring på hobbyhästar eftersom både hon och...
2
Svar
36
· Visningar
5 101
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 838
Senast: Piranesi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka