Som tillval finns medicin och rehab, buköppning finns inte som tillval utan är inbakat i försäkringen.Nej men du betalar ju då en premie som är därefter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som tillval finns medicin och rehab, buköppning finns inte som tillval utan är inbakat i försäkringen.Nej men du betalar ju då en premie som är därefter.
Som tillval finns medicin och rehab, buköppning finns inte som tillval utan är inbakat i försäkringen.
Högre ersättningsnivå som täcker buköppning = dyrare premie än lägre ersättningsnivå som inte kommer räcka för buköppningSom tillval finns medicin och rehab, buköppning finns inte som tillval utan är inbakat i försäkringen.
Finns 3 där det ingår (A1, avel och recing) och 3 där det inte ingår (A2, katastrof och A12).Ja jag har förstått det, det jag menar är att du då har en dyrare typ av paket.
Är mer än buköppning som kan draiväg i pris.Högre ersättningsnivå som täcker buköppning = dyrare premie än lägre ersättningsnivå som inte kommer räcka för buköppning
Finns 3 där det ingår (A1, avel och recing) och 3 där det inte ingår (A2, katastrof och A12).
Sedan finns det bolag som har buköppning som tillval som mitt har på medicin och rehab.
Högre ersättningsnivå som täcker buköppning = dyrare premie än lägre ersättningsnivå som inte kommer räcka för buköppning
Och jag blir lite fascinerad över att så många faktiskt ofta verkar använda sina försäkringar så att det nästan går jämnt ut sett till kostnaden. Har haft egna hästar i 15 år och har fortfarande (lyckligtvis) aldrig kommit upp i veterinärkostnad som ens kommer upp till självrisken för försäkringen och då har jag mina hästar i ”riktiga hagar”, har avelssto, unghäst, haft tävlingshästar osv. Börjar fundera över om jag har haft otrolig tur eller mina hästar ofta är skadade utan att jag märker det
Och jag blir lite fascinerad över att så många faktiskt ofta verkar använda sina försäkringar så att det nästan går jämnt ut sett till kostnaden. Har haft egna hästar i 15 år och har fortfarande (lyckligtvis) aldrig kommit upp i veterinärkostnad som ens kommer upp till självrisken för försäkringen och då har jag mina hästar i ”riktiga hagar”, har avelssto, unghäst, haft tävlingshästar osv. Börjar fundera över om jag har haft otrolig tur eller mina hästar ofta är skadade utan att jag märker det
Min häst med okänd härstamning står som danskt varmblod hos AgriaMen, jag har faktiskt koll på vilka raser som är dyra i försäkring vid köp av ny häst och tack och lov sammanfaller det med mitt eget ointresse för de raserna. Mina står som korsningsponnyer hos försäkringsbolaget. Den ena för att rasen är så ovanlig att den inte finns som kategori och därmed hamnar som korsning hos dem och den andra för att hon just saknar papper på sin bakgrund, dvs. även i passet står hon som okänd korsning.
Var de hamnar beror väl på måttet gissar jag. Min var under ponnymått när hon fick passet och när hon flyttade till mig (och därmed försäkrades) och det är vad de har gått på i mitt fall.Min häst med okänd härstamning står som danskt varmblod hos Agria