Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Hittade verkligen ingen bra rubrik, så bättre jag förklarar. Förra helgen var jag på ett arrangemang som heter "Hundens dag". Ett...
Svar
18
· Visningar
2 340
Hundhälsa Schäferprinsessan har fått juvertumörer:( Och det är dags att fatta ett beslut. Hon har tumörer i tre juverdelar, vilket veterinären...
Svar
13
· Visningar
1 995
Hundhälsa Hej! Jag undrar om någon kan säga mig om min hund har fått korrekta vaccineringar. Grund vacc. vid 8 och 12 veckor. DHPPIx2 Vid 1 års...
Svar
6
· Visningar
1 422
Senast: Ainon
·
Hundhälsa Min femmånaders valp drack precis fyra klunkar från städvatten med grönsåpa i. Tror ni detta är giftigt?
Svar
4
· Visningar
13 088
Senast: Narcissa
·
Hundhälsa Min hund är bland annat misstänkt mjölkallergiker. Kan man ge honom ett foder som innehåller mjölksyrebildande bakterier? Hör de ihop...
Svar
5
· Visningar
964
Senast: Picky
·
Hundhälsa Jag har en chihuahua blandning på 6mån. Han har än inga pungkulor nere, ibland är bara den ena nere och ibland är båda nere, men de är...
Svar
16
· Visningar
7 311
Senast: Hellas
·
Hundhälsa Det slog mig nu att jag glömde be om intyg att Sigge hade båda kulona nere innan han kastrerades. Är det något som behövs? Han...
Svar
9
· Visningar
1 866
Senast: skrabbe
·
Hundhälsa Min olycksfågel till hund måste äta antibiotika (tabletter) i tio dagar och det är han inte glad över! Redan dag 2 har han insett att...
2
Svar
24
· Visningar
5 400
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa I början av 2012 fick vår äldsta hund något som liknade ett epilepsianfall. Han togs till veterinär och dom hittade inget fel på honom...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Hej! Jag fick hem min löwchen-tik Bissi förra onsdagen, så det är idag 10 dagar sen. Och hennes löp började inom ett dygn! Så jag vet...
Svar
7
· Visningar
14 436
Senast: giowanna
·
Hundhälsa Jag blir så trött, finns det någon där ute som vet varför tikhelvetet (ursäkta ordval) kissar när hon får mat? Jag har testat allt, vi...
2
Svar
25
· Visningar
5 318
Senast: Sol
·
Hundhälsa Finns det fler än BoT's ? Syrrans hund blev överkörd för någon månad sedan och fick då uttänjda ledband eller liknande runt hasen. Var...
Svar
1
· Visningar
1 018
Hundhälsa Ar det inte det ena, sa ar det det andra. En av grabbarna har da och da varit latt halt pa ett framben. Sant som gatt att tillskriva...
2
Svar
33
· Visningar
5 009
Senast: Bewildered
·
Q
Hundhälsa Idag var vi på återbesök på djursjukhuset i Hbg och skulle få svar på biopsierna från mage och tarm på min 2-årige hund. Veterinären såg...
2 3
Svar
55
· Visningar
49 109
Senast: skuggi
·
Hundhälsa Hej! Jag tar mer än gärna emot tips på hur jag ska få min 5-månaders valp lugn när jag tar bort fästingar! När otygen satt sig...
Svar
8
· Visningar
1 377
Senast: pulkaskurk
·
Hundhälsa Hejsan! Just nu känner jag mig desperat och alla tips och hjälp är välkomna! Efter att ha varit tvungna att avbryta kollen av...
2
Svar
36
· Visningar
10 304
Hundhälsa Har era valpar utvecklats mycket från 6mån och uppåt? Tycker min unghund är så smäcker, han är precis lagom i hullet dvs varken smal...
Svar
12
· Visningar
5 454
Hundhälsa Kan inte ni lägga upp bilder på hur era hundar såg ut som yngre och hur de ser ut idag? Vore roligt att se som valpägare;)
2
Svar
32
· Visningar
5 970
Senast: Taxilock
·
Hundhälsa Aktuellt och flera tidningar har idag en notis att var femte "nätvalp" dör inom 6 månader enligt en undersökning gjort av brittiska...
Svar
3
· Visningar
965
Senast: Bison
·
Hundhälsa Är olika raser olika känsliga för att sövas? Har ni några erfarenheter av att söva border collies?
Svar
8
· Visningar
2 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat

Omröstningar