Frambens halta

Sv: Frambens halta

Okej såg dom det på röntgen? Ursäkta mina många frågor men har en hund som har liknande problem dock har vi inte hittat något på röntgenbilderna.

Skönt att det är bättre med din hund! Vet hur svårt det kan vara att försöka hålla en livlig hund lugn min hade sån överskottsenergi att han nästan studsade på stället då vi skulle ha koppelvila tio dagar.

Vad var det för förebyggande tillskott förresten? Om man får skriva det

Senast ändrad:

Ja, det syns som en liten "bula" mellan benen. En liten forandring. Men det kan vara svart att se, sa manga ganger aven om de inte ser nagot sa paborjas behandling med antiinflammatoriskt.. har ni provat en kur med t.ex. metacam?

chondroitin och glucosamin.

Det ar en sandar skojjig sak som de vaxer ifran, men man kan rakna med aterkommande haltor upp till 2 ars alder.

vad var det för förebyggande? jag har samma problem med min Leonberger nämligen och hela sommaren har gått upp på att ta korta korta koppelpromenader, så blir hon bättre och sedan kommer det tillbaka som ett brev på posten. Har Metacam utskrivet som jag kan ge när det blir för jäkligt.

Chondroitin, glucosamin.

Har far man fatt i det i more or less varje butik, manskligt tillskott men funkar pa hund med.

Suffer thru it, typ. Det gaaaar ju oooooover. Men gudars sa irriterande. Stackars fjanten har ar redan frustrerad nog att han pratar nastan konstant. Far ta upp tricktraning kanner jag, sa kan vi extra knacka pa cirkus eller nat

Det är riktigt irriterande. Men hon ser så ynklig ut också när hon haltar och lägger sig ner. Riktigt besvärligt blir det att kissa för hon tappar balansen att sitta på tre ben "lilla" gumman :D Tack för tipset! Ska ut och leta sådant, borde ju finnas i välsorterade matbutiker :)

Helt arligt sa ar jag skitglad for att det verkar bara vara pano och for att armbagen sag ok ut.

Det ar ett tips fran en jakligt duktig hundtranare/uppfodare.. litar mer pa honom an jag litar pa vettarna. Min mentor! ^^

Ja det är klart! Jag jublade hela vägen från vetrinären trots flera tusen fattigare efter jag fått min diagnos. Hade en Newfoundland förut som hade grava höftproblem som fick tas ner när han var 2 år och mamma hade en likadan som fick tas ner när hon var 8 mån så jag var ett nervvrak innan jag fick veta vad hältan berodde på. Men i sommar har det varit trist när man inte kunnat vara ute i skog och mark som jag velat och kommit på andra sätt att stimulera henne på. Vi fixar dock kontaktövningar galant nu :D

..jag kunde arligt talat inte sova... fran det att han borjade halta rejalt tills vi tog oss till vetten tror jag jag snittade 2 timmar/natt. Snacka om att hjarnan kan lasa sig i ett spar.. usch! Tjeckerna ar kanda for kassa armbagar sa det ar nagot som liksom spokat som f-n i mitt huvud enda sen han kom till oss. Mattes prins, du vet.. ;)

Jag tankte djupdyka i 101 dogtricks som sitter har, se hur manga vi lyckas kno in i hans lilla huvud... Fast jag, innerst inne, tjurar nastan lika mycket som honom... trakigt att behova lagga vissa saker pa is sa lange :/

Är glad för din skull att det inte var något allvarligt! När jag beklagade mig på återbesöket hos vetrinären i veckan om allt vi missat så försökte hon försäkra mig om att inget är försent att börja med senare, klämkäckt sådär. Hon har nog alldeles rätt men jag personligen är lite ledsen att alla mina planer gått åt skogen så pass länge. Det kan man väl få vara!?

Det ar jag!!! Hahaha... skrap, jag hade verkligen hoppats att kunna starta en liten lydnadsklass ASAP nar vi kom hem... men det far nog vanta *sniff*

Jag ar skonad fran klamkackt for det mesta, sant kan vara sa evinnerligt irriterande. Jag tycker absolut att man far vara bade lite ledsen, lite frustrerad och surtrulig! Man vill sa jakla mycket, och sa ploppar panons fula tryne upp och saktar ner... da far man muttra och beklaga sig!

Okej tack för svar, min är 2 år så OM det skulle vara det kanske det bör försvinna så småningom. Hoppas kan man ju alltid!

Jo vi har provat två Metacam kurer. Första gången tyckte jag att det hjälpte, andra gången inte lika mycket men andra gången lyckades jag inte hålla honom lika strikt vilande så kan ju ha varit därför.

Kan ju saga att metacamen funkar utmarkt har. Lite halt fortfarande, men nu tycker han livet ar pest. Matte ar skitelak och han ar VISST fit for fight att springa som ett pucko...

Ar det pano din vovve har sa borde det ju ga bort nu... har ni inte sett nagot pa rontgen alls? Vill du sa kan jag markera den synliga panon pa Sarges bilder sa du far nagot att jamfora med?

Nej vi har inte sett något alls på röntgen trots att två veterinärer tittat på det.

Ja tack vad snällt gör gärna det! Om inte annat kanske jag iallafall kan utesluta det men då återstår bara frågan vad sjutton det kan vara..

Hoppas det går bra med din hund inte kul när dom verkligen vill springa massa men inte får :p du får passa på att lära han en massa tricks eller nått under tiden :D

1174771_10151642131567843_765354612_n.jpg

Mhm... att forsoka forklara for en ettars schafer att man ska ta det lungt ett tag till ar verkligen lattare sagt an gjort.

Maste vara sjukt jobbigt for er att inte veta vad som felas! ..jag hade nojjat ihjal mig.

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: Huggorm
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 392
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 045
Senast: Raderad medlem 120709
·
Övr. Hund Jag rakade titta pa Engelsons hundforar klader nar nagon har pa Buke namnde den jackan. Nu ar jag nog lite kar. Jag vill ha en lila...
Svar
6
· Visningar
806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka