Någon påhittig?

Sv: Någon påhittig?

Jag kan dela tabletten i 4 delar om det skulle vara så men jag har en känsla av att det skulle bli fyra gånger så jobbigt..haha.
Jag är inte säker på om jag kan krossa den, annars hade det kanske varit ett alternativ, tillsammans med spruta. Dock tror jag att jag hade blivit sedd som den hemskaste varelsen i världen av hunden efteråt. :angel:

Ska jag göra något annorlunda tex som ge tablett, så bara jag gör. Hämtar en tablett, går till hunden, gör som det står ovan och sen en klapp (kanske godis). Mina hundar hinner aldrig tänka att nu är det nåt konstigt på gång mm..

Ska ta och testa detta. Även fast jag smyger med tabletten så förstår han att den är där ibland allt gott godis..

*kl*
Tack för alla tips! :)
Som sagt har jag redan provat några men jag ska fortsätta med era tips! Jag tror nog att den bästa metoden är att göra olika med varje tablett, variera mycket så det hela tiden är något nytt.

Har inte läst tråden, men antingen så "tvingar ni ner" tabletten, eller så "lurar ni i hunden", alt 1, koppel på om det behövs, var lugn och bestämd och belöna efteråt, alt 2, köttfärs brukar funka, då kan man baka in tabletten, får man dela den, så dela i flera bitar?
Lycka till!

Kan du krossa och blanda med vätska i spruta kan det vara värt att pröva.
Hunden är sur en stund sen glömmer han/hon:D:) Du vet ju att det är för vovvens bästa. Du har ingen sambo som kan vara the bad guy? Min man brukar få göra alla dem här sakerna som förknippas med obehag så matte alltid är den snälla:D:cool:

Göra paket med påläggsskinka runt, kladda på en massa leverpastej eller smör eller mjukost (eller annat gott och kladdigt), trycka in den i en bit ost osv.
Allting som man antingen kan gömma tabletten i eller sånt man kan kladda på den.

Om hunden har tendens att spotta ut kan du ju hålla upp huvudet tills han sväljt.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 647
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 631
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
6 084
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 570
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka