Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Hur gör man när förnuftet säger en sak och känslan en annan? Kort historik: schäferhane 4,5 år bott hos oss sen han va 18 månader...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 873
Hundhälsa Jag undrar lite om någon har varit med om något liknande. Min pudeltik har haft de typiska symptomen för noskvalster, dvs...
2
Svar
20
· Visningar
27 318
Senast: Jenka
·
Hundhälsa Ila har slitit sönder trampdynorna på båda framtassarna. Det är inte särskilt djupt, ser ut att vara översta lagret som är nedslitet...
Svar
14
· Visningar
8 136
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Hej! Lillen är nu 6,5 månad och har börjat tappa tänder. Han tar tappat några stora tänder längst in men inte "huggtänderna". Dom vassa...
Svar
18
· Visningar
8 269
Senast: Singoalla
·
Hundhälsa Kör just nu med Bravo men funderar på att byta över till Fodax. Har dock en del frågor som förmodligen egentligen skulle ställas direkt...
Svar
16
· Visningar
2 534
Senast: Och_Aye
·
Hundhälsa Att läkningstiden är lång är jag med på, men är det någon som har någon uppfattning om hur länge det är normalt att svullnaden håller i...
Svar
4
· Visningar
2 756
Senast: Bebben
·
Hundhälsa Idag har vi vart hos veterinären för en liten tandundersökning. Hunden, en schnauzertik på dryga 1,5 år har redan börjat få lite...
Svar
10
· Visningar
1 689
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Undrar om någon har erfarenhet av en cysta i hjärnan på sin hund/djur. Har en chihuhua på 1 1/2 år som vi nyligt fick veta har en i...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Jag har inte heller bestämt mig HUR det bara att hon tycker inte om värme och hon har tjockt päls... men fina lockar bakom öronen och...
2
Svar
30
· Visningar
7 174
Senast: hermulen
·
Hundhälsa Vad tror ni att resultatet kommer att bli? Tycker själv att höfterna ser ok ut, armbågarna tycker jag är svåra att se. Vet inte riktigt...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 439
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Ja, den här veckan har ju börjat billigt och bra. Trimningen var ju en planerad kostnad men hade ju inte räknat med att slänga ut dryga...
Svar
7
· Visningar
5 547
Senast: cewe
·
Hundhälsa Sedan var vi utställning i Juli. Då var han 7månader. På morgonen fanns kulorna där men när vi kommit fram till domaren var dom borta...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Hur ser det ut när knät hoppar ur led, är det ens möjligt att se på en långhårig hund? Har ju fått diagnosen PL på min hund och gått på...
Svar
3
· Visningar
6 132
Senast: aneeette
·
Hundhälsa Hej! Min hund har nu fått anaplasma för 2a gången i hans liv. Fick det första gången förra sommaren då han var valp och insjuknade igen...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Vår Ture är en riktig grävare och bökare så nosen ser ut därefter. Kan man smörja in den med något?
Svar
4
· Visningar
1 503
Senast: Bison
·
Hundhälsa Vi har precis flyttat till ett hus med en ganska brant trappa. Inte jättebrant, men ingen man galopperar nerför direkt. Och hönsmatte...
Svar
6
· Visningar
1 387
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Min dräktiga tik på dygn 49 idag mår inte bra. Imorse vid 5 började hon kräkas, bara vatten och slem. Gjort det ca 1-2ggr/timmen fram...
Svar
7
· Visningar
8 919
Senast: chiara
·
Hundhälsa Kan man det? Vi har en nära granne som har rävåtel på gården för att skjuta bort rödräv. ( på uppdrag av länsstyrelsen) Den här platsen...
2
Svar
23
· Visningar
3 361
Senast: Sol
·
Hundhälsa Min flickvän har en liten strävhårig terrier tik som är 8 år nu. Hon är en omplaceringshund och har en bakgrund med många år av...
Svar
2
· Visningar
2 089
Senast: Pernilla77
·
Hundhälsa Hon kom i torsdags och är en väldigt trevlig vänlig hund, men nervös. Hon kissade inne 2 ggr det första dygnet, troligtvis av stress...
Svar
18
· Visningar
1 310
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur