Dags att låta honom somna in, för allas bästa?

Nu har hundhimlen fått en ny stjärna. Världens finaste somnade igår under floder av tårar från mig och sambon in. Igår va en av de värsta dagarna i mitt liv men idag känns det som en sten föll från axlarna. Han är saknad men han har det bättre nu, i himmelen tillsammans med de andra bukehundarna.

Du fattas mig älskade hund.
Du har gjort helt rätt. Känn tröst i det, och minns alla fina stunder!
Kram!

Nu har hundhimlen fått en ny stjärna. Världens finaste somnade igår under floder av tårar från mig och sambon in. Igår va en av de värsta dagarna i mitt liv men idag känns det som en sten föll från axlarna. Han är saknad men han har det bättre nu, i himmelen tillsammans med de andra bukehundarna.

Beklagar sorgen :(. Fick ta bort min älskade vän förra året, det var också rätt beslut, men precis som Philosophia säger så gör det fruktansvärt ont ändå. Jag saknar henne än och tänker på henne varje dag. Kram till dig mitt i sorgen.

Jag fick ta bort en katt akut i slutet av förra året. Det fanns ingenting att göra, veterinären sa det tom rakt ut. Kroppen var slut på den lilla stackaren. Jag kände mig ändå som en bödel, det trots att hon självdött (och lidit) inom några dygn om jag inte fattat beslutet.

Du fattade en bra och ansvarsfullt beslut, det ska du ha en eloge för! Sen kan ju sorgen ta tid ändå, även om det var det enda rätta. Jag grät över min lilla kisse och att jag "dödade henne" för bara nån månad sen senast.

Kram på dig!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har sån enorm ångest inför morgondagens veterinärbesök. Min herre är en gamling på 11 år. Han är väldigt pigg och kry för sin ålder...
Svar
9
· Visningar
5 735
Senast: Åsa A
·
Hästvård Mitt ena sto har konstaterade "dystrofiska" förändringar i sitt högra bakknä. Nedslitet ledbrosk i båda knäna men i högra är det sas...
Svar
4
· Visningar
1 104
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka