Anaplasma för 2.a gången

firren

Trådstartare
Hej! Min hund har nu fått anaplasma för 2a gången i hans liv. Fick det första gången förra sommaren då han var valp och insjuknade igen förra veckan.
Är det fler därute som har smittade hundar? Vad gör ni för att undvika fler skov? Några tips eller erfarenheter?
Jättejobbig sjukdom!:crazy:

Vår hane fick anaplasma i somras, men *pepparpeppar*, än så länge har han inte haft något mer skov utav det. Tror att vi upptäckte det relativt tidigt, och utan att han egentligen hade några direkta symptom, så jag hoppas att han inte ska få några men av det.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 037
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger... 2
Svar
21
· Visningar
2 033
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 268
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Annonsera Mera VIII