Rusa har varit på röntgen

Jag fick tom tjata för att få ta kort på skärmen med Boss HD-bilder, veterinären påstod att SKK ägde rättigheterna (!).

@Migo Vilken illa behandling du verkar ha fått! Jag kunde få ut bilder men då skulle de kosta 100 spänn för en papperskopia men när jag bad om att själv få ta kort på plåtarna var det inga problem.

@AraSlei Jag håller tummarna för er :)

Jag fick tom tjata för att få ta kort på skärmen med Boss HD-bilder, veterinären påstod att SKK ägde rättigheterna (!).

Jag fick flera bilder från min veterinär. Han kör Penn-Hip också och fast jag inte bad om det eller betalade för det så togs det lite extra bilder när han drog ut benen lite. Det var då uppenbart att höfterna var lite slappa. Sedan trycktes de ihop till prydliga SKK-bilder som bedömdes som B/B. Jag fick både den fina och den "fula" bilden så jag kunde skicka dem till uppfödaren. Det är ju väldigt värdefull info, för som han sa, "avelsmässigt har han C-höfter".

Även jag snor tråden lite, Plex & jag var på röntgen idag (typ ett år "försent".
vad tror ni?

Englund0013.jpg

Jag har iaf både tjatat, surat och trugat men utan att få ut några bilder. Löfte om det ja, men längre än så har det aldrig gått.
Konstigt, jag har inte haft några problem alls att få ut röntgenbilder på varken hund eller häst utan veterinären har genast gått och löst det så jag fått dom med mig hem.
/Camilla

Ang det där med att få bilderna så fick jag ett mail med alla bilder (vi tvingades ta flera) från Wahidahs röntgen. Så fort jag frågade om jag kunde få dem på mail så sa de "absolut!" och bad nästan om ursäkt för att bilderna skulle vara väldigt stora och kanske svårladdade om jag inte hade bra dator. Jag fick alltså bilderna i originalstorlek och allt gick väldigt snabbt och smidigt, både med att få mailet och få det avläst hos SKK.

Jag tycker att den ena sidan ser bättre ut än den andra, men jag vet inte om skillnaden blir är så stor att det blir gradskillnad. Gissar ändå på A/B (vänstra A, högra B) och det blir ju B.

Jag hoppas på det med, men är inte så bra på höfter.

Jag tycker det är så svårt att avgöra också, speciellt eftersom alla säger att det är olika saker de går på. Men 50% av knotorna ligger i skålarna om man drar en linje mellan taken. Taken i sig är lite öppna så därför kanske inte ett A men det kan handla om mm från SKKs del så det kan lika gärna bli A. Om det blir ett C är det i alla fall närmare B än D. Det är iaf det jag kan avgöra rakt av från bilderna. Det är absolut inga dåliga höfter i alla fall, för hundens del.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 116
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 576
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: igbest
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka