Rusa har varit på röntgen

Sv: Rusa har varit på röntgen

Det blev B på båda. Papprena kom samtidigt som resultatet på hunddata. Imponerande att snigelposten håller jämna steg med tekniken. :D Kuvertet med resultatet apporterades lyckligt från damen i fråga som ger mig posten i handen varje dag här hemma. :D

Härligt! Det spelar kanske egentligen ingen roll när höfterna ändå är OK men jag tycker det låter bättre att hunden är liksidig :D

haha. Det tycker jag också! Inte för att jag har några vetenskapliga grunder till den känslan. :D

Ni som har bilder som ni lägger upp, knäpper ni från skärmen med mobil?
Som kul att ha, ska röntga min nästa månad o skulle vara skoj att kika på i lugn o ro hemma.
Så tar ni med mobil från skärmen inne på röntgen?

På min klinik kunde man be om att få en cd-skiva med bilderna på. Kostade 100 kr så får man med sig skivan med bilderna hem. :)

Inte pjåkigt :) Grattis till de resultaten!

Ni som har bilder som ni lägger upp, knäpper ni från skärmen med mobil?
Som kul att ha, ska röntga min nästa månad o skulle vara skoj att kika på i lugn o ro hemma.
Så tar ni med mobil från skärmen inne på röntgen?

Jag tog inte med mig bild då, jag grät för mycket när resultatet kom. Tog kort på det typ ett år senare dock för att ha :)

@Aningsfull jag lånar din tråd lite :) Ladda har varit och röntgats idag!
Vad tror ni?
20140422-102655.jpg

Även armbågar:
20140422-102633.jpg

20140422-102648.jpg

Senast ändrad:
Huh? Far ni inte rotgen bilderna med er hem efter rontgen? Har far man alltid med sig en CD med rontgenbilder ... aven nar de tas for att hunden atit frammande foremal och har en "obstruction". Det ar ju mina bilder, jag (eller forsakringsbolaget) har ju betalat for dem.
Dessutom skickar vetsjukhuset en mail till den vanliga vetten med all info, sa min vett ringde dagen efter att Princess Diva fick ga hem bara for att checka upp att allt var okay. (Och sjukhuset ringde ocksa efter ett par dagar for att kolla upp att inga komplicationer tillstott)

@hastflicka Jo, det får man säkert om man ber om dom :) Jag har dock ingen CD-läsare på min dator, så jag tänkte kanske ringa och höra med dom om jag kunde få dom på mail.

@hastflicka Här brukar klinikerna vara väldigt motsträviga till att lämna ut bilder. De anar väl att man kommer ifrågasätta deras diagnoser mha second opinion...

@Migo Men det borde ju inte vara några problem vid årsröntgen? Det är ju SKK som bedömer om plåtarna är bra nog och vilken grad det blir, inte veterinärerna..

Jag har iaf både tjatat, surat och trugat men utan att få ut några bilder. Löfte om det ja, men längre än så har det aldrig gått.

Skumt. Jag bad visserligen inte om plåtarna utan bara om att få ta kort på skärmen, men när Ipod röntgades igenom i somras (innan vi upptäckte att det var anaplasma han hade) var det inga problem med att få hans plåtar på en CD. Men det är ju säkert olika inställning från klinik till klinik.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 116
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 576
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: igbest
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka