Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundträning Min unghund gör utfall mot andra hundar på promenaderna. Det började när han var 6-7 månader och är främst mot andra hanar. Bara lukten...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 603
Senast: Jwoe
·
Hundhälsa Kollar på dr Pol på Nat Geo. Det kom in en hund som fått i sig människomedicin och för att den skulle kräkas satte veterinären ett...
Svar
6
· Visningar
940
Övr. Hund Hej, suttit i dagar och läst här på forumet om avlivning av hundar. Och skriver därför jag vill få era tankar om mitt case. Jag har en...
Svar
14
· Visningar
3 104
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Inom min ras kom jag under valpsökandet i kontakt med en uppfödare som aktivt valde att avla på individer som hyfsat starkt avvek från...
Svar
16
· Visningar
1 642
Senast: Tuggben
·
Hundavel & Ras Jag är på valpjakt, och har hittat vad jag uppfattar som en seriös uppfödare som föder upp min typ av hund. En parning är nu gjord hos...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 248
Senast: Valptass
·
Hundhälsa Jag har haft stora hundar förr och de har alltid fått ben från slakt eller stora ben från soppkok. Nu har jag en liten hund med stort...
2
Svar
25
· Visningar
2 840
Senast: Pilot
·
N
Övr. Hund Skulle vilja försöka få rätsida på det här en gång för alla nu. Allt som oftast hör man allt mellan himmet och jord ang hur mycket &...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
105 457
Senast: Huggorm
·
Hundträning Sen förra året har vi fått vildsvin som springer på åkrarna runt huset och våra promenadvägar under vinterhalvåret. Min chihuahua...
Svar
4
· Visningar
1 625
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Jag var idag kontakt med veterinär då jag tycker att det låter som hunden är täppt i näsan sen ett par dagar tillbaks, speciellt då hon...
Svar
8
· Visningar
5 751
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Alltså likadan jacka för hunden som för mig själv? Har hittills bara hittat Barbour/Barbour International (se exempel nedan) och även om...
Svar
13
· Visningar
2 106
Senast: TygerTyger
·
Övr. Hund :banghead: Alltså varför ska man ha sina hundar lösa när man inte har full koll, eller om man själv inte har koll på omgivningen, två...
Svar
16
· Visningar
1 219
Senast: giovanna
·
Hundhälsa Såg på nyheterna häromdagen att smuggelhundarna har ökat rejält nu under corona och valpförfrågan. Eftersom det verkar komma in många...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Har ni andra några funderingar ni inte har svar på när det kommer till hundvärlden? Kanske alla genier härinne kan förklara, eller...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
16 136
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Hallå från hemisoleringen, Har enligt instruktion från vet. avmaskat vår valp med Milbemax och sedan skickat in ett ”kolla masken”-...
Svar
4
· Visningar
2 433
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Vilken ras är mest populär av dem? Pommen kan vara skällig, men Malteser/Bichon/papillon, hur är dem till sättet? Får gärna hänga med...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 927
Hundavel & Ras Jag har en hund med ett genetiskt fel som ger dövhet och hornhinnedystrofi. Det beter sig som ett recessivt anlag. Jag har letat som en...
Svar
15
· Visningar
1 960
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Är det Nån som har en Subaru Xv som kan dela med sig om vilken hundbur ni har? Jag behöver köpa en bur, men med tanke på det trånga...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Lucta
·
Hundträning Hej! Ny användare här på bukefalos men trogen läsare sen flera år tillbaka :) Tänkte kolla om det finns några kloka råd att komma med...
Svar
15
· Visningar
2 318
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hej! Köpte en liten frallavalp i söndags. Hon är född i slutet av juli och är nu ca 16 veckor. Föräldrarna är två muskulösa/kompakta...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
17 311
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben