Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundavel & Ras Läste i oseriös avel tråden och blev nyfiken på detta. Jag har noll koll på hur detta görs inom renraser så jag tänkte att jag kunde... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 493
Senast: Lena_B
·
Övr. Hund Vill ha nån bra sak för hunden att ligga på när vi sätter oss i skogen en stund och typ dricker kaffe eller dyl. Gärna väl isolerande...
Svar
10
· Visningar
868
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Jag har en 13 veckors valp här hemma som blivit som besatt av snön. Så fort han är ute har han käften i snön o tar inte upp den förräns...
Svar
1
· Visningar
1 797
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Pga för hög halt av D-vitamin. ”Återkallelsen gäller produkterna: Pedigree vital protection 10 kg adult kyckling & grönsaker, med bäst...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Så har Trolla upplevt riktigt vinter och -3 med sol. Täcke är inga problem hon är en riktigt liten fryslort men hon fick snabbt problem...
Svar
12
· Visningar
1 292
Senast: pepp
·
Övr. Hund Hej! Hundboxar inomhus som har lucka ut till varsin hundgård, hundboxarna kommer vara 6kvm men hur stora behöver (minimimåtten på stor...
Svar
15
· Visningar
1 950
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Jag är uppvuxen med hund och både min ursprungsfamilj och jag själv har haft olika hundar genom åren, men nu är det över 10 år sedan den... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 265
Senast: Fetaost
·
Hundträning Okej, så, om jag ska försöka förklara Asnis... Muppighet. Till exempel idag gick vi på promenad. Vi mötte en grupp av tre personer... 2
Svar
31
· Visningar
3 270
Senast: Fisherling
·
  • Omröstning Omröstning
Hundhälsa När jag köpte Humla fick jag veta från en erfaren hundkompis att jag måste rycka håret i hennes öron. Gjorde det, och märkte att hon... 2
Svar
28
· Visningar
9 847
Senast: yennork
·
Hundträning Hej alla I min flock ingår det tre Leonberger och en liten blandras. Åldrarna varierar mellan 6 mån och 9 år. Hur gör ni andra när ni...
Svar
13
· Visningar
3 088
Hundavel & Ras Som rubriken säger, finns det någon ras där man kan hitta hundar som i efter träning, uppfostran etc. kan passa in på alla krav? Ca...
Svar
19
· Visningar
1 626
Senast: Marje
·
Övr. Hund Vi har två jack russell killar på två och ett halvt resp tre och ett halvt år. De är uppvuxna med katt som fanns på gården när de...
Svar
0
· Visningar
501
Senast: zanzan
·
Övr. Hund Badat hunden för första gången på länge. Han håller ju på att byta till vuxenpäls (enligt de som kan och vet). Vi ska till veterinär på...
Svar
14
· Visningar
1 182
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Vår tygsoffa har senaste veckan luktat riktigt illa. Som rubriken lyder -gammal sunkig hund. Trodde det var kuddar och filt så tvättade... 2
Svar
32
· Visningar
5 735
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
2 005
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Sambon är inne på att köpa en vorsteh. Ni med erfarenhet av den, vill ni säga några ord? Vi har en golden idag. Hon är som en... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 040
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på... 2
Svar
28
· Visningar
5 996
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Vi har idag en Finsk lapphund, gammal gubbe på 14 år, och en jakt labbe, precis året fyllda. Från början så var tanken att sambon skulle... 2
Svar
39
· Visningar
4 236
·
Övr. Hund Har inte hund men kom att tänka på en sak. Om en hund orsakar skada så har ju ägaren strikt ansvar. Skulle ansvarsförsäkringen i...
Svar
2
· Visningar
563
·
Hundhälsa Min unghunds kullbror har fått diagnosen LTV vilket är så jäkla tråkigt för både hunden och ägaren :( Vad innebär egentligen diagnosen...
Svar
4
· Visningar
2 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka