Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hejsan. Jag är ganska ny här..så risken finns väl att tråden ligger fel eller något :o J ag funderade just på vad det är för...
Svar
14
· Visningar
10 934
Senast: Curtis
·
Hästmänniskan Har en häst hemma på prov kom igår verkar väldigt lung hittils MEN hon kan inte åka transport tydligen ägarna hade sagt att hon var ok...
Svar
14
· Visningar
2 007
Senast: LaShakira
·
Hästmänniskan Jag har en häst, en som har problem med kroppen och inte kan tränas fullt ut och hårt, allt går väääldigt långsamt. Ångrar inte att jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 407
Senast: zeus
·
Hästmänniskan Men hjälp? Går inte det? Ja, jag vet att det bara är 3,5 timme kvar, men jag tänkte ändra ett skifte från havre till vall. Nu säger SAM...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: dee79
·
Hästmänniskan Kort och gott: Skulle man kunna köpa en (välutbildad) häst som är 18 år och tro att under 2-3 år att det kan lära ryttaren (mig) ett...
Svar
8
· Visningar
1 375
Gnägg Jag och min häst efter en härlig ridtur=)
Svar
0
· Visningar
93
Senast: Niela
·
M
Hästmänniskan Vet inte om detta hamnar rätt. I vilket fall ska jag lägga upp detta lite kort bara som en tanke. kanske skriver en bättre(tydligare)...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Mos410
·
R
Hästmänniskan Ridning är fysiskt ansträngande och man blir ordentligt varm, det vet vi som håller på med det! Just jag verkar tillhöra den gruppen...
Svar
13
· Visningar
2 694
Senast: Ryttare42
·
Hästmänniskan köpte min fodervärdshäst för ca 3 veckor sedan. o nu hinner jag inte alls med henne :( sedan april jobbar sabmon 100 km bort, sedan i...
Svar
1
· Visningar
764
Anläggning Äntligen kommer nya regler och kommunen ska inte längre vara tillsynsmyndighet av stallar:banana:!!! Det läggs över på länsstyrelsen...
Svar
11
· Visningar
1 784
Senast: elle12
·
G
Hästmänniskan Hej jag har lite problem med hur jag ska dra hagarna Kan man ha en hingsthage med 2 års hingstar granne med ston?? Hur har ni löst...
Svar
14
· Visningar
1 850
Senast: GoldenSam
·
Hästmänniskan Vad kostar det att försäkra en stor häst? Generellt alltså? En vanlig allroundhäst för träning/tävling/fritidsridning.
Svar
1
· Visningar
1 357
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Hej på er alla! Jag har en fundering och jag känner att det vore fint att få lite objektiva synsett på den, så jag kastar ut en tråd...
2
Svar
21
· Visningar
2 199
Senast: mctucker
·
F
Ekonomi & Juridik Jag har gjort ett uppdrag åt en ridklubb på konsultbasis som jag ska fakturera dem för. Det är överenskommet att mitt arvode är 4000:- +...
Svar
4
· Visningar
3 270
Senast: LIA
·
K
Hästmänniskan Hejsan! Häromdagen när vi löshoppade en av våra medryttar hästar, kom en av kvarterets granne o började klaga på att det va djurplågeri...
Svar
13
· Visningar
1 815
Senast: suliss
·
2
Ekonomi & Juridik Jag behöver lite råd från kunniga hästmänniskor! Vad är det som gäller vid uppsägning av stallplats? Jag har nyligen flyttat min häst...
Svar
15
· Visningar
8 351
Senast: Korven
·
Hästmänniskan När jag kollar annonser då och då hittar jag massor med stallplatser med hel eller halvservice men inte för läsdrift :crazy: Finns inte...
Svar
16
· Visningar
1 967
Senast: ninno
·
Hästmänniskan Måste först säga att jag har ingen ridsportsbutik, det här är bara en allmän fundering som jag tänkt på länge men aldrig kommit på...
Svar
12
· Visningar
3 252
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama