Köpavtal - långt inlägg, Hjälp mig!

Sv: Köpavtal - långt inlägg, Hjälp mig!

Nu verkar det ha löst sig - det var ju bra - fast jag måste hålla med om att avtalet i sitt första skick verkade helt Koko.. "Jag säljer min häst till dig, men jag bestämmer över den ändå, typ".
Ang livförsäkring så gäller följande (i alla fall på min):
Det avtalade försäkringsbeloppet sänks när du förnyar försäkringen från och med det år hästen blir 16 år. Beloppet sänks med 20 procent per år, dock som lägst till 5 000 kronor. Beloppet avrundas till närmaste hundratal kronor. Försäkringen upphör vid förfallodagen det kalenderår hästen uppnår 21 års ålder.
Sedan är jag inte säker på att man ens FÅR teckna en ny livförsäkring på en häst som är 18:confused:

Sv: Köpavtal - långt inlägg, Hjälp mig!

jag skulle aldrig skrivit på det där avtalet. Jag tror inte att de är många andra köpare som skulle göra det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 250
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
356
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama