Köpavtal - långt inlägg, Hjälp mig!

Sv: Köpavtal - långt inlägg, Hjälp mig!

Nu verkar det ha löst sig - det var ju bra - fast jag måste hålla med om att avtalet i sitt första skick verkade helt Koko.. "Jag säljer min häst till dig, men jag bestämmer över den ändå, typ".
Ang livförsäkring så gäller följande (i alla fall på min):
Det avtalade försäkringsbeloppet sänks när du förnyar försäkringen från och med det år hästen blir 16 år. Beloppet sänks med 20 procent per år, dock som lägst till 5 000 kronor. Beloppet avrundas till närmaste hundratal kronor. Försäkringen upphör vid förfallodagen det kalenderår hästen uppnår 21 års ålder.
Sedan är jag inte säker på att man ens FÅR teckna en ny livförsäkring på en häst som är 18:confused:

Sv: Köpavtal - långt inlägg, Hjälp mig!

jag skulle aldrig skrivit på det där avtalet. Jag tror inte att de är många andra köpare som skulle göra det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 567
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 398
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 491
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 630

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Valp 2025
  • Fri tillgång på torrfoder?

Hästrelaterat

Tillbaka