Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

M
Hästmänniskan Vad skall man tänka på när man skriver köpekontrakt där betalningen skall vara avbetalning/delbetalning? Både som säljare och köpare...
Svar
7
· Visningar
1 173
Senast: skuggi
·
D
Hästmänniskan Jaa, har två frågor angående boxar :) Vi tänkte bygga en box i ett uthus vi har eftersom det kan vara bra att ha om pållen skulle bli...
Svar
17
· Visningar
1 334
Senast: diskho
·
Gnägg min kompis häst, född -01 e: Malabar Man u: Don't Touch S.
Svar
0
· Visningar
125
Senast: lislolaslo
·
S
Hästmänniskan Hej alla! Hoppas att jag lagger in denna tråd på ratt stalle. Ar ny medlem aven om jag gått in på denna sida ratt lange nu och last...
Svar
15
· Visningar
3 988
Senast: lulski
·
Hästmänniskan Jag kommer att göra en budget-ridbana och lägga på sand direkt uppepå gräsvallen, för jag har så bra förutsättningar redan. Men det jag...
Svar
15
· Visningar
2 747
Senast: Scata
·
Hästmänniskan Efterlyser dina bästa tips för engagerande aktiviteter på ridklubb/ridskola/ryttarförrening! Vad har ni gjort som funkat bra? Berätta...
Svar
11
· Visningar
1 603
Senast: CarolinaH
·
M
Hästmänniskan Är det klokt?.. Min kompis går i köpa ponny tankar, hennes föräldrar är inte hästkunniga. Hon har haft en foderponny i några månader...
2
Svar
23
· Visningar
3 145
Senast: Tajger
·
  • Låst
Hästmänniskan Som rubriken säger, varför togs den nya Ametist-tråden bort? Var det någon som hann smitta den med oönskad text, eller har jag råkat...
Svar
5
· Visningar
1 514
Senast: mysko
·
Anläggning Vi har fått ett problem på nacken. Vi bor på en större villatomt och har hästarna på baksidan i skogen. Nu har våran granne fått för sig...
2
Svar
26
· Visningar
5 775
Senast: _Eva_
·
J
Hästmänniskan Jag har en liten fråga.. Finns det någon lag som säger hur stor en hage ska vara för en shettis/shettisar? Har två shettisar.. En som...
2
Svar
39
· Visningar
3 678
Senast: JennyOhlsson
·
Hästmänniskan Om man har C eller D körkort, får man då köra en kombination av bil+släp som man måste ha BEkort för? Eller måste man ha BE också? Tex...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: Mirac_
·
M
Hästmänniskan Ska för första gången i mitt liv lämna ut en häst på foder och har då lite funderingar ang kontraktet. Har tänkt att köpa ett färdigt...
Svar
12
· Visningar
1 447
Senast: Doneloge
·
Hästmänniskan Håller ju på att bygga ut stallet, och har nu stött på ett mkt. stort problem:eek::D Hoppas på eran hjälp och egna erfarenheter.:idea...
Svar
3
· Visningar
921
Senast: shallow_xx
·
Svar
0
· Visningar
121
Hästmänniskan Har haft problem med ond och sned rygg ganska länge och varit hos osteopat och dragit rätt ryggraden (typ) några gånger men det har...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: Petrine
·
Ekonomi & Juridik Jag har av bolaget jag är VD i köpt en häst. (Ja riktigt AB med aktieägare och orgnr osv). (Nej inget fiffel med moms eller annat...
Svar
13
· Visningar
1 888
Senast: Clabbe
·
M
Hästmänniskan Jag funderar på att arrendera betesmark. Är det någon som vet vad sådant rimligen brukar kosta? Jag vill ha lite fakta med mej vid en...
Svar
3
· Visningar
2 395
Senast: pemblan
·
Hästmänniskan Vi har har planerat att bygga ut stallet för att dels få plats med fler hästar och dels för att mitt sto är dräktigt, Det där med...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 041
Senast: Orkan
·
E
Ekonomi & Juridik Om man skriver in i ett köpekontrakt när man säljer hästen att föregående ägaren (alltså säljaren) har förköpsrätt om nya ägaren skulle...
Svar
5
· Visningar
1 206
Senast: Tabitha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama