Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

K
Hästmänniskan Nu vill jag skaffa min första häst! Tänkte jag kunde få lite tips och tankar av er, ekonomiskt och kunskapsmässigt... Jag har ridit...
Svar
17
· Visningar
3 305
Senast: Kimmy
·
Hästmänniskan Har ett mindre aggregat...Toro 1500, som jag har jordat med 2 spett (armeringsjärn), men tycker att jag får dålig effekt från det...
2
Svar
31
· Visningar
7 067
Senast: TomasN
·
E
  • Låst
Hästmänniskan Ska skicka iväg min häst på foder och måste få tag på ett fodervärdsavtal. Vet att det finns färdigskrivna som det bara är att fylla i...
Svar
3
· Visningar
1 281
Senast: Ullis gullis
·
Q
Hästmänniskan Jag har funderat ett tag på att starta en firma, och bollat lite med min tränare som tycker att det är en bra idé... Men, det är ju...
Svar
15
· Visningar
1 486
Senast: Mindful
·
Anläggning Jag måste ha någon enkel och stadig mur runt gödselplattan. Utan mur är det lite knepigt att tömma plattan med traktorskopa utan att...
Svar
16
· Visningar
9 511
Senast: Pooh
·
E
Hästmänniskan Jag håller på att sommarstäda i stallet och högtryckstvättar boxarna. Men det blir inte rent!! Jag efterfrågar tips på hur man får...
Svar
8
· Visningar
1 415
Senast: Tinttu
·
Svar
0
· Visningar
115
M
Anläggning Hej Jag ska köpa en varmvattenberedare.Jag har ett stall med 12 hästar så jag undrar om någon kan tipsa mig hur stor beredare jag...
Svar
3
· Visningar
1 121
Senast: hästig
·
S
Hästmänniskan har fått ridsår. Bränner och svider som in o bomben, efter att jag försökte rida i en ny sadel idag som jag inte kunde sitta i. Nu gör...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 459
Senast: Yrrol69
·
Hästmänniskan Den förra tråden som jag skrev om att ponnyn kändes konstig och om jag kunde skicka ett mail till slöinge verkar ha försvunnit...
Svar
2
· Visningar
982
Senast: linnsan
·
Ekonomi & Juridik Ja idag när jag kom hem ifrån stallet så låg där en räkning som jag inte förstod vart den kom ifrån först. Efter lite hjärngympa förstod...
Svar
11
· Visningar
2 136
Senast: mackan
·
Hästmänniskan I den tråden blev det ju en del diskussion... och jag måste säga att jag blev lite arg på alla som tar så mycket för givet i livet. Det...
Svar
12
· Visningar
1 552
Senast: Pantalon
·
M
Hästmänniskan Funderar på att bygga en rundkorall hemma. Nu undrar jag hur stor i diameter bör korallen vara? Underlaget bör väl inte vara för tungt...
Svar
8
· Visningar
8 102
Senast: Mindful
·
B
Hästmänniskan Jag har massor med Johannesört i mina hagar. Oftast går det ju bra, och hästarna äter inte av det, men nu har nog ett par av dem fått...
Svar
8
· Visningar
3 320
Senast: Domino_s
·
B
Hästmänniskan Går i häst köpar tankar och funderar lite på kostnader, givetvis beror det ju på om man ska hästen inackorderad mm, men vilka i regel...
Svar
12
· Visningar
4 725
Senast: blohme
·
Hästmänniskan Vet inte om tråden ligger rätt så flytta den gärna. Förra ägaren till min tjejja hittar inte passet. Så vad händer om hon inte hittar...
Svar
10
· Visningar
1 633
Senast: Mysaan
·
S
Ekonomi & Juridik En kompis sålde för ett halvår sedan ett föl och den visar sig nu ev ha lösa benbitar, den skall röntgas nu, (den är gallig på båda bak...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 186
P
Hästmänniskan Vet inte om denna tråd hamnat rätt... Men undrar om det Är någon som har en aning om hur man mäter en häst med engelska mått? Eller hur...
Svar
10
· Visningar
15 087
Senast: Swedeheart
·
Hästmänniskan Är så trött på att vara medryttare just nu. Har haft hästen själv de senaste veckorna och allt har börjat flyta på. Igår red ägaren...
2
Svar
39
· Visningar
4 048
Senast: Julle
·
J
Hästmänniskan Det funderade jag över idag. För ofta skriver man ju in att om köparen ångrar sig och inte köper hästen så tillfaller handpenningen...
Svar
15
· Visningar
9 083
Senast: Tussinussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama