Storlek på hagen!!!

Sv: Storlek på hagen!!!

Jag har aldrig hört att hagen ska vara i ett visst mått? Men man vill ju såklart ge en storlek med lagom mkt gräs som passar sin häst :)

Glömt skriva här...
Det var inte ens till mig dom skulle dom från miljöverket... Hihi hade fått fel uppgifter....

Men äntligen har man utökat hagen från 1h till nästan 3h plus 2 ute boxar....

Nej, Streiff, jag förstår att Du inte förstår något av detta.....Jag kan väl bara säga att vissa människor har en benägenhet att måla in sig själv i ett hörn genom att ljuga på forumet och inte klara ta sig ut ur situationen:D......./Atlas

undra vad hennes problem är eller hur Sandra???
hon kanske borde kolla upp fakta innan hon ja du vet :banana:
men det handlar väl om avundsjuka....
när skulle du komma med din?
mina två längtar..... hihi....
ibland ser det ut som den lilla bruna letar... så söt han är då... :laugh:
min lilla mini...

byggt mina ute boxar men usch vad fula dom blev...
måste göra vid dom...
här duger inget som inte är sprillans nytt......

Malin!
Det var längesen du var här inne..
Inte skrivit något på din sida...

Såg du hade skrivit här inne angående ja du vet vem..
Mycket bra sagt tycker jag... håller fullständigt med..
stackars dig som ser henne så ofta... hi hi :eek: du får flytta till en annan del längre från henne....
men visst ser hennes hästar hemska ut...??? USCH säger jag bara!
hoppas ju inte hon rider dom...

min lilla bruna ska bli pappa förhoppningsvis om allt går som det ska...
ska bli kul...

ni andra lycka till med era projekt...
vet många av er har fullt upp... :laugh:

Det är synd om människor som gör bort sig själv så som Du gör .J.! /Atlas

Äntligen helgen över...
*Pust* fixat klart ute boxarna....
Himla snyggt blev det..
Skönt och ha det klart,...
Bara 2 projekt kvar.... :D

Min lilla kille betäckte sin flicka i helgen...
Duktig... ;)

Nej ska nog inte skriva mer om det här och allt skit som väntar en person...!!!!!!!!!!!!!!!!! :rofl:
äntligen fått allt jag behöver för att lämna det vidare....
Ni vet var ni ska kolla om ni är intresserade av fortsättningen...
Många redan som varit inne och läst....
Och alla kommentarer om A.H... jisses vilken läsning ....
HA ha ha ha ha ha.....
Stackare... så patetisk.....

Hej då!!!

Menar du på allvar att någon varit så tokig att de försökt anmäla dig för "för liten hage" när 1-2 hästar går på 1 ha (100*100 m)?? Det låter ju vansinnigt! På de flesta lite större ridanläggningar är rasthagar för 1-2 hästar BETYDLIGT mindre än så, och i ditt fall, men fångbenägna shettisar, är det ju just rasthagar man vill ha.

När jag först läste tråden trodde jag det handlade om i princip en liten sjukhage, eller i varje fall mindre än 100 kvm, alltså mindre än 10*10 m...

Som sagt, om din djurhållning är bra behöver du inte vara orolig :)!

Yes äntligen gjort det....
F F har fått det!!!!!!!! HA HA HA HA HA HA HA HA :rofl:

Alltså F F är A.H ;)

Kan bara inte låta bli att sammanfatta lite...., tycker att det är ganska genomskinligt.....

Jag har en liten fråga..
Finns det någon lag som säger hur stor en hage ska vara för en shettis/shettisar?
Har två shettisar.. En som är 106 cm (har fång) och en som är en minishettis... (ej fång men lite begränsat betande ändå)
Dom går så klart ihop..
Den stora shettisen blir riden varannan dag ca 2 timmar per gång och den lilla blir longerad...
Har delat av hagen... Den stora shettisen går alltid i den lilla hagen eftersom där inte är något gräs nästan och den lilla shettisen flyttas över i den stora hagen på kvällarna några timmar och iblnad går den där på nätterna...

Har tydligen fått en anmälan på mig av en avundsjuk F****A som tydligen anser att mina hästar har det dåligt...

Så nu vill jag veta om det finns någon lag som säger hur stor hagen ska vara för hästar som dagligen får motion... (dom dagar dom ej rids är vi ute i skogen och promenerar eller longeras)
Matbrist har dom inte heller.... Äter hö, vitaminer mineraler , ja det som jag har blivit tillsagd att ge dom av veterinären...

Ännu finns det inte, men inom kort kommer en regel som säger att hagen ska vara så stor att hästen kan använda sina naturliga gångarter. Vilket betyder att den ska kunna skritta, trava och galoppera om den vill det i hagen.

ok...
får man böter eller något sånt om man inte har det då?
finns det någon/några lagar om hur hagen ska se ut? QUOTE]

Glömt skriva här...
Det var inte ens till mig dom skulle dom från miljöverket... Hihi hade fått fel uppgifter....

Men äntligen har man utökat hagen från 1h till nästan 3h plus 2 ute boxar....

Lustig kommentar helt plötsligt, fler än jag undrade tydligen över denna

Sedan kan av oss som följt tråden från början tilläggas att det raderats en del inlägg så att man kan inte få någon rättfärdig bild av hela tråden om man inte följt den från allra första början.
Jag måste också säga att de sista inläggen inte är svar på annans kommentar utan som en märklig dagbok som inte alls hör till ämnet, d v s storlek på hagen...

Eh? Var det där riktat till mig? I så fall förstår jag inte alls.

Tycker alltihop verkar en aning mystiskt vid det här laget...

Nej då verkligen inte....
Det var det inte....
Ingen fara.... :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 074
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 339
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar