Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Är inte hundra på vart jag ska lägga den, så nån snäll moderator får gärna flytta den om det är fel. Jag går i hästköpar tankar och...
2
Svar
23
· Visningar
4 013
Senast: skogsvandrare
·
D
Hästmänniskan Jag kom bara och tänka på en sak och var på skrivhumör så varning för onödig tråd :D Jo, min pålle är halt och har stått en vecka nu...
Svar
4
· Visningar
749
Ekonomi & Juridik Om man vill skriva in prövotid i ett köpekontrakt och vilka villkor som gäller under den, går det att göra på ett vanligt köpekontrakt...
Svar
8
· Visningar
3 054
Senast: pompa04
·
W
Hästmänniskan Hade en diskusion på jobbet idag om vilka sporter som var de farligast. Och ja, ridsporten ligger i topp det är ju ingen nyhet. Så jag...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 295
Senast: Heulwen
·
Gnägg Jag och Gwen provar nya dressyrsadeln :)
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Ek3n
·
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Dosami
·
C
Hästmänniskan Vad kan vi göra ? För att få säkrare miljö för fritidsryttare samt vid stall / ridskolor / ridvägar mm. En del ryttare har problem...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: CarinaMargret
·
Ekonomi & Juridik hur gör man med hästens försäkring när man byter ägare? Säger jag upp försäkringen och nye ägaren ordnar ny? Eller skriver man bara över...
Svar
7
· Visningar
2 162
Senast: amalia
·
S
Ekonomi & Juridik Och hur ser eran ekonomi ut? Hur mycket pengar måste man egentligen ha för att ha råd med häst i exp-vis stockholm? Nu menar jag inte i...
2
Svar
39
· Visningar
4 072
T
Hästmänniskan Om ni är inhyrda i ganska stort inackorderingsstall med flera hästägare, hur många medryttare/skötare per häst tycker ni är rimligt.
Svar
14
· Visningar
1 690
Hästmänniskan Jag sålde min förra häst till Finland för några år sedan och vill nu gärna leta reda på honom igen. Så är det någon som vet om det finns...
Svar
1
· Visningar
942
Senast: kem
·
Hästmänniskan Har en foderhäst hemma hos mig. Har haft hästen sedan juni-månad. Det fungerar jättebra med hästen och oss och allt klaffar med min...
Svar
11
· Visningar
1 592
Senast: boccia
·
E
Hästmänniskan Jag har nyss blivit fodervärd åt en maxad D-ponny. Nu i helgen som var tog jag hem honom till mig. :laugh: Nu är det såhär att jag...
Svar
6
· Visningar
1 142
Senast: Em_E_liE
·
Hästmänniskan Ni som jobbar med hästar, alltså heltid, ert arbete. Vad har ni för utbildning/-ar? Inom vad jobbar ni? (trav/dressyr m.m.)...
Svar
6
· Visningar
2 560
Senast: Equilina
·
Hästmänniskan Vad har ni för erfarenheter kring att låna ut era hästar på foder? Jag har nu kommit fram till att det trots allt inte är det bästa att...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 315
Senast: Hiddeous
·
Hästmänniskan Vad är det för skillnad mellan att sponsra en ryttare med en häst eller att lämna ut den på foder? För en sponsrad häst ägs väll...
Svar
4
· Visningar
1 303
Senast: anni0301
·
F
Hästmänniskan ...när man funderar på att ställa upp som "jourhem" för djur? Jag hade tyckt att det varit givande att ta hand om omhändertagna djur...
Svar
4
· Visningar
1 148
Senast: Mynta2
·
Hästmänniskan Om en toppryttare vill tävla ens häst (Typ Malin & Flippan) hur gör man då? Toppryttare menar jag typ RG, Malin, Peter, Jens osv...
2
Svar
25
· Visningar
3 235
Senast: lundsbo
·
Ekonomi & Juridik Läste just att det varit en olycka på E4 där en lastbil kört in i ett stillastående släp med häst i ---> hästen fick avlivas. Hur...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 577
Senast: boccia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar