Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

B
Ekonomi & Juridik Ja då gjorde jag ett nytt försök att låna ut mitt sto till en fodervärd. Vi skrev ordentliga papper (fodervärds avtal från Hööks) med i...
Svar
9
· Visningar
1 420
Senast: Solei69
·
Anläggning Nån som vet hur mkt en container till hästgödsel rymmer? Deras mått? och kostnad per tömning? kostar det nåt att ha containern...
Svar
11
· Visningar
19 740
Hästmänniskan ...hösilage gör ni åt på en säsong? 1) Vad väger balen 2) Hur många hästar gäller det 3) Hur mycket går åt ungefär per dag eller...
2
Svar
21
· Visningar
5 774
Senast: nexxa
·
A
Ekonomi & Juridik Jag är inne på att äntligen köpa mig en egen häst. Men jag undrar vad för kostnader som kommer till per månad/år? Vad betalar ni? Vad...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 223
Senast: Mimmi__91
·
Hästmänniskan Jag ser att det finns olika tränare. Dressyr A,B,C Hoppning A,B,C Vad betyder a,b,c, vilket är bäst? En med en massa :confused...
Svar
1
· Visningar
2 654
Hästmänniskan Vi håller på att starta upp en ridtravarklubb/förening/träff vad man vill kalla det. :laugh: Nu sitter vi/jag å funderar vad man kan...
Svar
4
· Visningar
744
P
Hästmänniskan I somras på ett ridläger när vi badade med hästarna fick hästen ett ryck och slänger sig framåt (vi hade precis simmat lite) och når...
Svar
11
· Visningar
1 911
Senast: Boj
·
M
Ekonomi & Juridik Har hyrt en häst som jag eventullt får köpa efter uthyrningstiden är slut. Men hon är t-märkt för spatt. Hur skulle ni göra? Vad finns...
Svar
3
· Visningar
1 133
Senast: pinky
·
Hästmänniskan Uppfödaren till min ena häst har erbjudit mig två nya, vara jag har möjlighet att ta emot en. Det är två helsyskon, ston födda -97 resp...
2
Svar
36
· Visningar
2 892
Senast: Equilina
·
Ekonomi & Juridik Mín ponny skadade sig i somras och veterinären var till oss vid 5 tillfällen. Sluträkningen blev 7000:- jag får 1300:- från försäkringen...
2
Svar
36
· Visningar
2 678
Hästmänniskan Är det någon som provat? Mockade i helgen med den goda ambitionen att inte använda det högerhänta greppet, och då jag gick genom hagen...
Svar
16
· Visningar
4 867
Senast: CillaW
·
L
Hästmänniskan Jag försöker än en gång med er hjälp få lite klarhet i det här med utbildningen för att bli ridlärare. Det är så att jag sedan en...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: alke_
·
Hästmänniskan ...med HÖ för er? spinner vidare på hösilage tråden men frågar istället hur mkt HÖ ni gör av med till era hästar, hur många hästar ni...
Svar
9
· Visningar
2 886
Senast: jezzscar
·
D
Hästmänniskan Står i ett litet stall där de har flyttat in en dam på ca 45år. hon har 3 hästar. Nu till problemet... de ingår utsläpp på morgonen i...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 209
Senast: kampargladje
·
Hästmänniskan Vad finns det för alternativ till att sälja sin häst. Jag vill inte sälja henne då jag aldrig kommer att hitta en häst som älskar mig så...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Zqathan
·
A
Ekonomi & Juridik Ska inom kort bygga stall på vår jordbruksfastighet. Stallet skall användas till mina två avelston. Förhoppningsvis så får jag ett-två...
2
Svar
21
· Visningar
3 666
Senast: Amarone
·
M
Hästmänniskan Ja, som rubriken säger, varför blir man det? Rider en häst som står i ett större stall och det är inte helt ovanligt att hästägare...
Svar
11
· Visningar
1 778
Senast: Soraya II
·
Ekonomi & Juridik Ska sälja min häst idag,och jag kommer få nästan full betalning,resten kommer att sättas in den 25/9,så frågan är hur jag ska göra med...
Svar
4
· Visningar
959
Senast: Spirit
·
Hästmänniskan Ni som har medryttare; Har ni lust att dela med av era erfarenheter, tips, goda råd och så där? :bow:
Svar
4
· Visningar
1 240
Senast: EmeliieA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama