Förbjuda ridsporten???

Sv: Förbjuda ridsporten???

Men snälla nån, tror du att det är jag som skrivit artikeln eller? :cool:
Jag har överhuvudtaget inte tagit ställning till någonting som står i artikeln, endast förklarat vad jag tror att författaren menar eftersom han använder sig utav väldigt klassisk retorik.

Sorry, råkade tolka det till att du tyckte det var vansinne också.

men snäälla nån. Är det ingen som begriper ironin i det hela!? Det skriver han till och med! Läättlurade idioter.....

För det första tycker jag det bara finns två idioter här, du som inte kan debattera på ett vettigt sätt och han som tycker man ska legalisera proffsboxning.
Den sista sporten har som enda syfte att tlllfoga skada, ridsporten kan man råka skada sig i men 99% av alla ridturer slutar bra.
Så jag tycker att oavsett ironin har han ingen poäng. Om du dessutom läst lite nogrannare så kommer hans påpekande om att han är ironisk först en bra stund efter han skrev inlägget.

Senast ändrad:

Men nog är det bättre att lära sig slåss på en klubb med regler och domare? Man lär sig ju också slåss både på det vis som skadar och det som inte gör det, alltså kan man själv bestämma hur stor skada man ska göra.
Den som vill slåss kommer ändå att hitta vägar: En person på stan med ett tyket utseende, eller någon som gick förbi på ett provocerande sätt. Där finns varken regler eller domare som kan blåsa av...

Jag skrev inte att man ska neka förolyckade människor vård, jag skrev att de skulle betala för den själv = ge vård och sen skicka en faktura som personen sen får dra vidare med sitt försäkringsbolag.

Utifrån detta drar jag slutsatsen att du levt i ett land med ett sådant system och tyckt att det varit bra.

Men nog är det bättre att lära sig slåss på en klubb med regler och domare? Man lär sig ju också slåss både på det vis som skadar och det som inte gör det, alltså kan man själv bestämma hur stor skada man ska göra.
Den som vill slåss kommer ändå att hitta vägar: En person på stan med ett tyket utseende, eller någon som gick förbi på ett provocerande sätt. Där finns varken regler eller domare som kan blåsa av...

Det finns många olika sätt att slåss på, det finns kampsporter som man knappt skadar sig i. Där är syftet bara att fälla och inte att puckla på.
Och om proffsboxare är sådana som måste slå på någon för att må bra så hör de inte hemma någonstans i samhället innan de fått hjälp.

Liknande trådar

Gravid - 1år Älskar att sova på mage, men av förklarliga skäl går det inte längre (vecka 26 från imorgon). Googlade ikväll runt lite för att hitta...
2
Svar
21
· Visningar
2 494
Senast: Jenka
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 512
Senast: Pratsch
·
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
20 242
Senast: Fibusen
·
Relationer Detta kanske hade passat bättre som ett dagboksinlägg. Men känner att jag kan behöva andras syn på saken. Kan han vara intresserad eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 754
Senast: MrPannkaka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar