Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag har för ett tag tagit över ridlektionerna på mitt jobb (jobbar på gård/ridskola/svelsstall i Danmark) och förra veckan hade jag 3...
Svar
13
· Visningar
2 585
Senast: Ilini
·
P
Hästmänniskan Jag tänkte höra lite om hovslagarutbildningen på Flyinge/Wången. Kostar den något eller är den 'gratis'? Man behöver ju 1 års...
Svar
1
· Visningar
1 557
Senast: Ilini
·
Hästmänniskan Blev lite osäker om denna tråd skulle vara under hästverksam, men jag tänker på alla oss med egna stall utan inaccorderingar. Jag byggde... 2
Svar
39
· Visningar
4 852
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Min Kompis ska ta en häst på foder, en 4-åring . Hon ska ha den på obestämd tid och skriver självfallet på ett fodervärds avtal. Men... 2
Svar
32
· Visningar
3 536
Senast: Hambo
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder: Hur är det att bo i Stockholm med häst? :bump: - Boende för dig - Boende för hästen - Avstånd - Gärna lite... 4 5 6
Svar
114
· Visningar
17 107
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik Jag är så arg på mig själv och den dumma hyresgäst jag haft i mitt stall Har som ni nog förstår bara haft ett muntligt avtal... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 145
Senast: fatfin
·
K
Hästmänniskan Ni som har kört upp: Har ni kört upp som privatist eller via en körskola? Om man kör upp via körskolan så är det väl de som avgör när... 2
Svar
32
· Visningar
9 547
Senast: Slokisen
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag undrar om någon här går hästlinjen på realgymnasiumet i uppsala? Är hästhållningen bra? Lär man sig mycket och är...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: Denisflicka
·
Anläggning Finns det firmor man kan anlita för att hägna trästaket? Vi har betesmark på ca 6-7 ha som är hägnat för många år sedan med taggtråd...
Svar
5
· Visningar
1 596
Senast: devere
·
Svar
0
· Visningar
108
Senast: Tagliabue
·
Ekonomi & Juridik (Hoppas det är okej med en sådan här tråd här, läste igenom den nålade och såg att prisfrågor på häst inte var okej men får se om denna...
Svar
2
· Visningar
1 154
Hästmänniskan Fundera på att skaffa en halvfodervärd till mitt sto. Men vet inte riktigt hur det går till och så. Först var min tanke på att sätta... 2
Svar
21
· Visningar
3 663
Senast: Varmblod90
·
Hästmänniskan Jag ska göra ett hyfsat stort ingrepp som innebär att jag måste vara väldigt försiktig i en månad och undvika slag på- och vridning av...
Svar
8
· Visningar
1 348
Senast: Svamlan
·
Anläggning 8600 kvm mark till två shettisar, uppdelat i en liten vinterhage och en större sommarhage - kan det gå? :confused: Dundersvårt att få... 2
Svar
27
· Visningar
3 187
A
Ekonomi & Juridik Har haft funderingar i flera år att starta eget som hästtränare, enda kruxet är att jag inte har någon gård & kommer aldrig ha råd med...
Svar
19
· Visningar
2 227
Senast: Semlan17
·
Hästmänniskan Hej på er! Imorgon skall jag till klinik med min häst för utredning. Eftersom det är första gången jag åker vädjar jag om hjälp=) Vad...
Svar
18
· Visningar
1 975
Senast: pulkaskurk
·
G
Anläggning Hoppas tråden ligger rätt... Jag skulle behöva hjälp med lösningar på hur jag ska göra med vattenförsörjningen i min lösdrift i vinter...
Svar
11
· Visningar
3 763
Senast: Tacitus
·
Anläggning Vi har en gammal ladugård som är i för dåligt skick för att repareras. Hur bär man sig åt för att riva en ladugård? Bränna den är...
Svar
14
· Visningar
19 186
·
V
Ekonomi & Juridik Min häst är importerad från Lettland och saknar ägarbevis. Vet någon hur jag ska vända mig för att få ett nytt? Kan jag göra ett nytt...
Svar
1
· Visningar
899
·
Hästmänniskan Skriver åt en kompis som är mitt i hästköp. Vet ej om jag lagt frågan i rätt forum, flytta gärna annars. Omstänidgheterna är... 2 3
Svar
47
· Visningar
6 712
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI