Sv: Hur är det att bo i Stockholm med häst?
Skulle du påstå att du bor i Malmö bara för att du bor i skåne län, trots att du bo i tätorten Lund? 

Kom igen, vakna upp till verkligheten och ta av dig glajjerna! Det är ingen som är impad av din okunnighet.
Fjant! Jag bor inte i Sthlm längre och kallar mig inte för Sthlmare även om jag fortfarande bor i länet. Blir så otroligt patetiskt när folk kallar sig för Sthlmare trots att de inte är det.Vad är det för larv??? Jag undrar vem som är mest kåt på att skrävla om att h*n är Stockholmare här
Talar man med en person som inte bor i Stockholms län så säger man att man bor i Stockholm om man bor inom länet. Är man inom Stockholms län och talar med någon som bor inom länet så säger man vilken ort man bor i ( t ex. Norrtälje, nynäs, Skarpnäck, blåsut eller var man nu bor). Detsamma gäller om man bor i Göteborgs förorter, eller någon annan stad! Att börja pladdra om förorter till Stockholm med någon som inte bor eller känner till stan skulle jag tycka var oförskämt, som om alla nödvändigtvis måste känna till orterna som finns inom just Stockholms län.
Kom igen, vakna upp till verkligheten och ta av dig glajjerna! Det är ingen som är impad av din okunnighet.