Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Har en lite konstig fråga. En av våra hästar står uppstallad på en lösdrift rätt långt borta hos en vän (passet finns där). Nu ska...
Svar
5
· Visningar
1 319
Senast: WestCott
·
Q
Ekonomi & Juridik Har återigen mött människor som driver en ridskoleverksamhet där ingen av hästarna är försäkrade. Det är inga "skit-hästar" utan... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 835
Senast: athena
·
Anläggning har en funderning. har utestall och har de två åren jag haft det kört växelströ, alltså bytt allt det blöta och skiten varje dag. Dock... 2
Svar
24
· Visningar
4 396
Senast: vanimelde
·
L
Hästmänniskan Ja bättre rubrik kunde jag inte riktigt komma på, men jag undrar om ni hästmänniskor där ute har någon kreativ/billig lösning på mitt...
Svar
12
· Visningar
2 601
Senast: Nanook
·
M
Ekonomi & Juridik Läste någon tråd om köparens undersökningsplikt och började fundera: Spelar det någon roll vem som står för besiktningen, själva... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 829
Senast: wrangler
·
Anläggning nu när det börjar krypa ner mot nollgradit så börjar ju funderingarna igen angående om man ska skaffa sig en värmebalja så vattnet i...
Svar
10
· Visningar
4 030
Senast: Cyllene
·
Hästmänniskan (vet inte vart jag ska lägga denna fråga, flytta tråden till behörig plats om önskas) Har funderingar på att ha uthyrning på...
Svar
5
· Visningar
1 510
Senast: nowa
·
L
Ekonomi & Juridik ska snart börja på ett heltidsjobb som hästskötare, är det en skyldighet för arbetsgivaren att köpa arbetskläder till mej eller ska jag...
Svar
19
· Visningar
6 231
Senast: Crazymama
·
Anläggning Är intresserad av vad ni betalat för att grusa områden runt stallet? Tex utanför stalldörren eller vid grindarna i hagen. Har ni grävt...
Svar
5
· Visningar
3 194
Senast: capellapepe
·
S
Anläggning Vad tror ni om detta förslag på lösdrift några mått som inte är bra eller så? Något jag bör tänka på? något som går att göra bättre...
Svar
7
· Visningar
2 695
Senast: Irmis
·
Ekonomi & Juridik Ni som kan mycket om detta. Lite kort. Hästen som köptes i Juli blev halt lite senare och vid besiktning visa det sig att hästen har...
Svar
4
· Visningar
1 667
Senast: Masse
·
H
Hästmänniskan Har hamnat i en lite knepig situation som jag inte riktigt vet hur jag ska ta mig ur på bästa sätt. Så om ni har några bra tips så hade... 2
Svar
21
· Visningar
4 008
Senast: Donnaline
·
Anläggning Hej! Ska köpa ett elaggregat som drivs av 2 stora 1,5 V ficklampsbatterier. Är det någon som vet hur ofta man måste byta batterier...
Svar
2
· Visningar
1 252
Senast: Skogsola
·
L
Hästmänniskan Den 10e september 2010 dog min allra bästa vän i hela världen. Denna vännen hade hjälp mig genom 5 år. Det kan låta som en kort tid...
Svar
15
· Visningar
2 118
Senast: lilla_maaliiin
·
Ekonomi & Juridik Förstår att det säkert kan vara en svår fråga att säga ett exakt svar på men mellan tummen och pekfingret vad kan en försäkring kosta på...
Svar
14
· Visningar
1 708
Senast: Safira
·
Hästmänniskan Hade en liten diskussion med en annan bukefalist om reservationer på försäkringar men vi kom inte fram till något. Säg såhär: Man...
Svar
16
· Visningar
1 860
Senast: kopparberg
·
Anläggning Någon som gjort det? Tips? Skall vara till min ligghall med två öppningar
Svar
5
· Visningar
1 970
Senast: KungTulle
·
Ekonomi & Juridik Om man tittar på de normala yrkesuppdelningarna, vilket faller beridare under? Naturbruk? Eller det finns inget det egentligen passar...
Svar
1
· Visningar
948
Senast: bravur68
·
Ekonomi & Juridik *långt och rörigt* Jag vet att det under åren ploppat upp en hel del trådar ang förstörda täcken, dock tycker jag de oftast handlar... 2
Svar
35
· Visningar
4 721
Senast: muppia
·
Gnägg Studiofoto av norsvenska stoet Klara med sin matte.
Svar
0
· Visningar
131
Senast: via
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka