Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg 17 årig halvblodsvalack
Svar
0
· Visningar
113
Senast: Lizzi
·
Hästmänniskan Ni som har häst och jobbar (vilket jag antar att majoriteten av vuxna med häst gör ;) ) vad tycker ni är bäst av dessa alternativ: 1... 2
Svar
36
· Visningar
3 376
Senast: BernT
·
E
Hästmänniskan Varför finns det inte en enda seriös uppfödare i hela världen, så känns det just nu! :cry::cry: Har en fråga om varför man inte vill... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
15 265
Senast: Summerwind
·
Anläggning Min dotter rider på en ridskola (även jag har ridit där innan men slutade för några år sedan) där hästar och ponnier sköts väl men...
Svar
4
· Visningar
1 719
Senast: Tacitus
·
Ekonomi & Juridik Sa var det snart dags for stora paketdagen, for en del. Jag sitter och tanker pa vad jag kan ge min stalltjej som present/tack for all... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 999
Senast: Glimfeather
·
Hästmänniskan idag är det egentligen tänkt att jag ska köra hästen till veterinären 8 mil hemifrån.. Men det bara fortsätter och snöar och enligt...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: porfyr
·
Anläggning För snart 6 år sedan flyttade jag och min familj till den drömgård där vi nu driver verksamhet. Gården var kraftigt eftersatt under ca...
Svar
11
· Visningar
3 654
Senast: Mariaauto
·
P
Ekonomi & Juridik Ridskolan har nyligen satt in thermobars i alla hagarna. Nu har dom sett att vissa privathästar har lite skoj med dessa när dom är... 2
Svar
22
· Visningar
3 421
Senast: marti130
·
Hästmänniskan Jag läste en artikel förut om hur man bör komplettera sin ridträning med andra övningar för att både stärka sin ridning samt hålla... 2
Svar
21
· Visningar
2 659
Senast: Ponnytant
·
V
Hästmänniskan Jag hoppas att någon orkar läsa detta. Det skulle verkligen betyda massor. Vet inte vad jag vill ha för några svar, men kloka idéer och...
Svar
15
· Visningar
1 863
Senast: Hambo
·
Anläggning Hej, Vi har nyligen köpt gård i Uppsala kommun och planerar nu för fullt för stallbygge. På gården finns en ladugård som tidigare...
Svar
4
· Visningar
3 324
Senast: Ottisen
·
Ekonomi & Juridik Räknade ut att det är 14 år sen jag köpte en häst sist och 7 år sen jag sålde en häst. Men nu är det dags!!! Jag kommer verkligen inte...
Svar
7
· Visningar
3 684
Senast: Danaa
·
Gnägg 21 årig shagya arab, mammas häst som jag rider ibland
Svar
0
· Visningar
201
Senast: Kingsland89
·
B
Ekonomi & Juridik Så här ligger d till : Haft en köpare på min häst. Hon kontaktade mig då han inte var till salu och hade stort intresse i hästen..Jag...
Svar
9
· Visningar
2 374
Senast: Seabisquit
·
Anläggning Har lite funderingar och frågor kring lösdrift, dels är jag nyfiken på lösdrift (eller utedrift heter det väl om man ska vara korrekt) i... 2
Svar
36
· Visningar
8 566
Senast: Hollister
·
Hästmänniskan Måste bara skriva av mig, så att jag slipper gå runt och slösa energi på det... Jag har blivit anklagad för att stjäla i stallet... 2
Svar
25
· Visningar
5 552
Senast: Praefatio
·
C
Ekonomi & Juridik Nu ska vi separera. Min sambo vill ha hälften av värdet i hästarna + hästtransporten. Jag har betalat hästarna med egna pengar som jag... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
19 103
Senast: Seabisquit
·
Ekonomi & Juridik Någon som har bra koll på detta med försäkringar här? OM jag startar en ridverksamhet - räcker det då med Agria Incident som är inbakad...
Svar
13
· Visningar
3 641
Hästmänniskan Vad ska man klä på sig för att slippa bli iskall om knän och lår när man rider? Jag har två par långkallingar (varav ett par är... 2
Svar
25
· Visningar
4 413
Senast: Ponnytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Störiga saker vi stör oss på, del 39
  • Sova över hos killar

Hund, Katt, Andra Djur