Sv: Anklagad för stöld i stallet
Till dig och andra:
Nu är spånet tillbakalämnat, jag kan tänka mig att det kommer att suckas och stönas för att jag lämnat tillbaka så mycket som jag faktiskt lånade och inte en hel bal, men jag tänker inte ge mig. Jag har inte stulit någonting, och ska inte lämna tillbaka mer än jag lånat. Imorgon ska jag åka och kika på en ny stallplats, en lösdrift fast med egen box vid behov, och om det känns bra där så lämnar vi stallet i årsskiftet... Fast det är det ingen som vet än. Hästen kommer att bli överlycklig över att få springa runt och leka med andra hästar igen och jag kommer att kunna sova gott om natten.
Och till de som undrat vad min häst har stått på: Självklart har han haft spån. Återigen så har jag trott att allt har varit lugnt och att min dialog med M har inneburit att jag har haft mitt på det torra. Det har varit viktigare för min häst att han har haft spån de här tre veckorna (för jag har inte kunnat skaffa mer) än att lämna tillbaka bara för tillbakalämnandets skull till några som har spån för månader framöver - och när M och jag har pratat så har hon varit av exakt samma åsikt. Det är ju därför hela situationen har uppstått, för att jag trodde att allt var okej för att jag har pratat med rätt person och haft en dialog. Hade de haft det lika knapert med spån som jag, så hade jag inte lånat utan dem från första början utan löst det på annat sätt. Nu har intrycket varit att det inte har spelat så stor roll när spånet kommer tillbaka, och det har blivit bejakat av M. Tyvärr har väl inte M och E varit överens om vem spånet faktiskt tillhör, jag vet inte. Hur som helst så är det ur världen nu. Förhoppningsvis.