Kompletteringsträning för ryttare

Sv: Kompletteringsträning för ryttare

Håller med dig rörande uppvärmning innan ridpasset. För där är något galet i "ridsverige". Är så ofta man ser ryttarna stå still och vänta utanför ridhusporten och vänta på sitt pass istället för att röra på sig själva och hästen. Även nu när det börjar bli kallt!

Varför har många så svårt för att börja leda runt hästarna innan lektion? Både häst och ryttare blir ju varma av det? Är det någon ridinstruktör som förklarar det viktiga i uppvärmning innan lektion?

Nu har jag i och för sig galoppbakgrund men helt klart värderar man vikten av uppvärmning och träning annorlunda inom galoppen.

Innan man får rida upp för licensen till exempel så måste man klara ett fystest och får samtidigt med testet en kurs i träningsupplägg för jockey's...

Sv: Kompletteringsträning för ryttare

Som vanligt mycket senare än alla andra har jag hittat ngt "nytt". Zumba. Superträning för balans, sneda kroppar och höfter. Köpte en DVD för att kolla vad det var - fick motivationen att resa mig från datorn :) Ska ta och göra det. NU :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 297
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 438
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när... 2
Svar
33
· Visningar
2 657
Senast: Badger
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka