Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Vi har varje vinter och varje torr sommar problem med jordningen. Vi bor på grustag och det jordar så otroligt dåligt. Jag och min man... 2
Svar
22
· Visningar
4 337
Senast: cowgirl81
·
Ekonomi & Juridik Får man stänga av en allmän väg hur som helst? Eller kanske får vem som helst stänga av en väg utan vidare? Upprinnelsen till min...
Svar
7
· Visningar
3 478
Senast: Presto
·
Hästmänniskan Jag tänkte bara höra lite om hur personer gjort med praktik. Jag vill söka in till hippologen och behöver då praktisera. Jag har pratat...
Svar
11
· Visningar
3 630
Hästmänniskan ...och ni som inte har blivit bra... Nu är man less och behöver lite pepp. Efter från och till problem med ryggen i 8 år lyfter man... 2
Svar
29
· Visningar
9 109
Senast: Bellan12
·
Ekonomi & Juridik Vad gäller rent juridiskt? Det är så att vi sålde våran ponny genom min (fd.)tränare som också är hästhandlare. Köpet gick smidigt och...
Svar
4
· Visningar
1 330
Senast: Sammet
·
Anläggning Lite mer inriktat till er som hyr ut stallplats, men andra får givetvis kommentera ;) Jag hyr ut boxplatser (vitt) och jag vill sätta...
Svar
15
· Visningar
4 071
Senast: MalinJ
·
L
Hästmänniskan Köpt en hästgård, inflytt snart... Sonen är 1 år och har sedan födsel haft atopiska eksem och komjölksallergi. Fick för någon vecka... 2
Svar
34
· Visningar
5 927
Senast: lake_island
·
R
Hästmänniskan Hej Alla Glada & God Jul :) ! Nu är det så att jag tänkte om alla ni som har egen häst skulle kunna hjälpa mig. Det är nämligen så... 2
Svar
37
· Visningar
4 204
Senast: Tiger06
·
Anläggning Hej. För första gången i mitt liv så hyr jag in mig i ett stall (har fram tills nu haft eget), ett litet privatstall. Det är min häst... 2
Svar
25
· Visningar
3 320
Senast: -moa-
·
H
Hästmänniskan Hej ! Nu har jag tänkt på det här i flera år och nu tycker jag att räcker detta med lagen om att hästar får bara vara ute max 16... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
14 403
Senast: Pancakes
·
D
Ekonomi & Juridik Har nu och då läst om de mkt höga avgifter etc som arabhästägare har fått betala för exempelvis hästpassen. Nu kanske det kommer bli...
Svar
5
· Visningar
1 893
Senast: Masse
·
L
Ekonomi & Juridik vad ligger en hästskötarlön innan skatt om man är 25?
Svar
5
· Visningar
2 079
Senast: jonson
·
Anläggning Kan man ha en värmelampa över en vattenkran i stallet??? En sådan man har till hönsen i hönshuset? Vattenkranen i stallet fryser...
Svar
18
· Visningar
6 729
Anläggning Har hört att man kan ha plexiglas som fönstergaller, men jag har ingen information om vilken tjocklek som krävs. Någon som vet? Någon... 2 3
Svar
53
· Visningar
15 876
Senast: Miaa
·
Anläggning Till våren är det dags för upprustning av gamla hagar, men även göra helt nya. Har tänkt använda mig av trästolp (70mm) och 3 band 20mm...
Svar
18
· Visningar
3 111
Senast: kvandi
·
Ekonomi & Juridik Ponera att jag har ett inackoderingsstall med ca 10 "hyresgäster" förutom mina egna hästar. Om jag har förstått det rätt så måste jag då... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 170
Senast: athena
·
C
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hej! Skulle behöva lite hjälp av er.. :) Jag och min familj har beslutat att jag ska få en foderhäst/ponny. Vad jag behöver hjälp med...
Svar
1
· Visningar
917
Ekonomi & Juridik Måste man ha eget företag för att ansvara för ett inackorderingsstall som rör 7 platser (2-3 st egna) eller kan man som privatperson...
Svar
5
· Visningar
1 471
Senast: Jesna
·
M
Hästmänniskan Ska sondera terrängen för stall (Västerås) och ett stall, har ej tittat på det ännu men ska titta efter helgerna och anmäla intresse om...
Svar
3
· Visningar
1 253
Senast: worthless
·
J
Ekonomi & Juridik Vi har bestämt oss för att köpa ett nordsvenskt sto. För att få loss pengar till att köpa henne så behöver vi sälja vårt andra sto.'...
Svar
12
· Visningar
1 510
Senast: Vilya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka