Kopplat om tråden på hagen..

Sv: Kopplat om tråden på hagen..

Jag har min häst på en ridskola. Och tyvärr så fungerar den inte jättebra nu. Alltså verksamheten bredvid själva ridlektionerna. Det finns ingen som har själva ansvaret, tyvärr. Så jag har själv fått bygga staket och stängsla (då det tidigare var så ruttet och "farligt" för hästarna). Men nu när det inte är någon el, så är min häst på staketet (en ung pojke som bara MÅSTE pilla på allt) och då går det ju sönder.

Just nu är jag inte kapabel att själv fixa och bygga om staketet igen, då jag har en skadad axel/arm. Och personalen skulle ABSOLUT inte uppskatta om jag berättade att de faktiskt får hjälpa mig. Även att det är deras uppgift att se till att staketet är helt.

Känns väl som att jag är lite sidosatt där, eftersom min häst har en tendens att paja staketet så fort elen sviker. De tycker väl att jag får fixa det själv. Nu ligger slanorna hit och dit men eltråden är där iaf.

Men hur ska jag göra för att få el på tråden. Trots snön?

VAd står det i kontraktet egentligen ? Är det stallpersonalen som ansvarar för ALLA hagar, ja då ska dom även fixa elen annars får du lägga in klagomål.

*KL*
Om jag fattat det hela rätt, ska man koppla en tråd till jord. Ska den gå via spett och aggregat då.

Liknande trådar

Anläggning Hilfe! Har skaffat ett aggregat som drivs med batteri samt köpt ett nytt bilbatteri för att kunna få el i en hage som ligger en liten...
Svar
3
· Visningar
1 924
Senast: Pilot
·
Gnägg Hej! Håller på att bli tokig. För tredje gången på fem dagar har vår hage gått sönder och ena hästen gått ut. Han som gått ut är...
2
Svar
22
· Visningar
3 161
Senast: Magnum
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 602
Hästmänniskan Vet inte om detta hamnade i rätt forum - om inte så får moderator ta och flytta tråden! :) Bakgrund: Vår familj (min mamma, pappa och...
Svar
0
· Visningar
966
Senast: Sansko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V