Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

N
Ekonomi & Juridik Jag ska inom en framtid bygga ett nytt stall för min verksamhet. Jag funderar på ett enkelt stall där jag gör det mesta själv, inga...
Svar
6
· Visningar
1 654
Senast: MiaMaria
·
L
Ekonomi & Juridik Jag vet att det kan rasa snö från tak, men man har inte med sig hjärnan alla gånger... Parkerade bil & hästtransport utmed ridhusets... 2 3
Svar
51
· Visningar
6 712
Senast: schnork
·
S
Ekonomi & Juridik Hur långt har ni till stallet och vad betalar ni i hyra? Vad ingår? Har alltid haft eget stall men ska nu hyra stallplats och har... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 687
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Jaaahaaaaaaaa, så har man fått brev idag där jag ombedsge belägg och frambringa "bevisföring" som styrker att min häst hade det... 2 3
Svar
43
· Visningar
7 367
Anläggning Om man vill ha plast staket med el, och vill ha avdelare mellan hagar, dvs hästarna ska inte komma åt varandra över staketet - finns...
Svar
5
· Visningar
2 349
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Vi köpte en hästgård för några år sen där huset var lite litet och stallet var ganska fint, 4 boxar. Har också byggt till en lösdrift...
Svar
8
· Visningar
1 467
Senast: Inte_Ung
·
L
Ekonomi & Juridik Har någon tips på hur man får sommarjobb på stall? Är 15 år. Väldigt tacksam för svar! :):):):):)
Svar
2
· Visningar
1 006
Senast: EricaModin
·
Hästmänniskan Skulle du som hästägare vara intresserad av att kunna hyra sommarstuga med tillhörande hage till din egen häst/dina egna hästar? I...
Svar
4
· Visningar
1 428
Senast: Folshult
·
Hästmänniskan Jobbig rubrik kanske. Men vad gör ni med hästens utrustning när hästen dör? Självklart är det kanske olika hur man gör, men jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 712
Senast: moonstruck
·
Anläggning Jag har elkablar utefter hela vattenledningen till stallet, ändå verkar det ha frusit. Jordfelsbrytaren hade inte löst ut så det kan... 2
Svar
33
· Visningar
17 474
Senast: LIA
·
L
Anläggning Har två uteboxar som vi vill bygga om/ut till utestall. Köpte uteboxarna från myrby med de ser lite annorlunda ut än startboxarna till...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: Buck
·
M
Ekonomi & Juridik Hi all, Först: ledsen för misstag i min svenska. Jag är från Nederländerna, och jag förstår svenska inte riktigt bra ännu. Men jag...
Svar
1
· Visningar
1 072
Senast: Ramona
·
A
  • Låst
Ekonomi & Juridik Pratade med stallägaren.... Sambo paret har inte betalt stallhyran på 6månader.... Sen står de och klagar på stallet sköts.... Och...
Svar
4
· Visningar
1 449
Senast: mysko
·
S
Hästmänniskan Eftersom jag har mina hästar hemma och är ensam i stallet, inga inhyrningar, så ha vi ju problem med att aldrig kunna åka på semester... 2
Svar
37
· Visningar
4 636
Senast: syrran
·
Hästmänniskan Såhär är det: Jag har eget stall där 2 av mina 3 hästar står (en är utlånad). För ca 2 mån sedan tog jag in en numera kompis, då... 2
Svar
28
· Visningar
3 408
Senast: purity_666
·
Hästmänniskan Ja helt enkel, hur går man till väga för att göra en anmälan om vanvård anonymt, helst via mail så bilder kan bifogas? Jag är tydligen...
Svar
19
· Visningar
2 801
A
Ekonomi & Juridik man har ju strikt ansvar för sina djur. men om dom blir skrämda,o kommer lösa pga att min granne ser det som en mänsklig rättighet om... 2
Svar
36
· Visningar
3 864
Senast: Presto
·
Hästmänniskan Vet inte om detta är rätt ställe att ställa frågan, annars får mod flytta mitt inlägg. Är det någon som vet om det behövs några extra...
Svar
3
· Visningar
1 176
Hästmänniskan Jag har vetat länge att tävlingsambitionerna är lagda på hyllan för mig (skaffar ny pålle till tävling men behåller min lille älskling...
Svar
5
· Visningar
1 235
Senast: Korven
·
E
Anläggning Hejsan! Vi planerar att ta över en gård som har 6 boxplatser och 5 hektar bete. Det finns 2 större sommarhagar på knappt 4 hektar...
Svar
6
· Visningar
4 730
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31