Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Vet inte riktigt hur jag ska göra i den här situationen. En av hästägarna i mitt stall har lånat ut sin häst på foder. Fodervärden har...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 969
Senast: bigganl
·
Hästmänniskan Någon som vet hur man går till väga om man ska flytta från Sverige till Tyskland och vill ha sin häst med sig..? Är det några speciella...
Svar
1
· Visningar
940
Senast: Masse
·
Hästmänniskan *Ursäkta om tråden hamnar fel eller om ämnet inte är tillåtet* Jag har en fundering! Är makalöst trött på skrittarbete på...
2
Svar
20
· Visningar
3 958
Senast: Crash
·
K
Hästmänniskan Hallå! :) det är dags för mig att börja fundera på yrke. Jag ska gå sveriges ridgymnasium och funderar på att bli något inom häst...
Svar
11
· Visningar
2 646
Senast: Domino_s
·
Hästmänniskan Hej! Jag har läst och läst i en massa trådar nu, men inte hittat mitt svar, så nu gör jag en tråd i förhoppning om att någon kan hjälpa...
Svar
5
· Visningar
1 240
·
M
Hästmänniskan Efter en del händelser den senaste tiden har jag insett att jag varken orkar eller har tid med mina älskade hästar längre... hmm, jag...
Svar
10
· Visningar
2 209
·
L
Hästmänniskan Hej! Det är så att min tremäning har en häst hemma på sin gård och nu har dom fått sällskapsponnyn som ska hålla hästen sällskap. Nu...
Svar
5
· Visningar
1 296
·
Ekonomi & Juridik Har ett standardkontrakt från Lars Deckeman "Uppstallningsavtal". Detta skrevs under av person A. Har kommit på kant med de som äger...
Svar
14
· Visningar
2 077
Senast: Sammet
·
G
Ekonomi & Juridik Hej, tänkte höra om någon som har varit i en liknande situation har några erfarenheter att dela med sig av. Köpte i slutet av...
Svar
9
· Visningar
2 073
Senast: Miaa
·
Anläggning Nu sitter man här med en idé som faktiskt kan bli verklighet, att ta över en gård som kräver sin KVINNA :p Huset behöver renoveras...
Svar
6
· Visningar
1 484
Senast: fjordtokan
·
Anläggning Har haft släckt kalk på kissfläckarna på golvet i boxarna och vill nu gå över till Stalosan. På Stalosan-förpackningen står det att man...
Svar
4
· Visningar
2 757
Senast: Mooch
·
Hästmänniskan Skapar här en gnälltråd i natten :angel: Jag har äntligen skaffat mig arbete och ekonomi för att ha råd med häst igen så jag började...
2
Svar
29
· Visningar
4 937
Senast: Fragile
·
Ekonomi & Juridik Från och med den första januari har jag eget företag och kommer att ha hästarna i företaget. Detta innebär att jag behöver kvitto från...
2
Svar
39
· Visningar
3 747
Senast: Wilfa
·
Ekonomi & Juridik Vilka kontrakt/avtal har ni använt er av vid hästköp? Vilka kan rekommenderas respektive avrådas från? Vad bör man särskillt ta upp i...
Svar
0
· Visningar
808
Senast: stjarnfrugt
·
Anläggning Alltså jag vet inte om jag är helt bakom flötet. Men räknade lite på vad man skulle behöva ta för att det ska "gå runt" med...
Svar
7
· Visningar
1 558
Senast: Mariaauto
·
Ekonomi & Juridik Hur funkar det med betalningar för träningar nu? Är faktura enda chansen att vara laglig om man inte har kassasystem eller kortläsare...
Svar
8
· Visningar
1 430
Hästmänniskan Har blivit erbjuden att köpa halva min medryttarhäst. Står i valet och kvalet om jag ska slå till eller inte. Det är verkligen en...
Svar
10
· Visningar
1 418
Senast: Forssberg83
·
B
Hästmänniskan Jag har en häst utlånad på foder. När jag lånade ut hästen så var jag jättenoga med att påpeka att jag är jättenoga med hans hovvård och...
2
Svar
29
· Visningar
4 630
Senast: Sammet
·
Hästmänniskan Jag går i allvarliga funderingar på att utbilda mig till vetetrinär. Men jag har ett problem och de är att ja är fruktansvärt kass i...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
19 287
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan En glädjetråd! :D Man ser tyvär en hel del trådar där det inte funkar i stallet,antingen pga stallägaren,eller dom övriga som står...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 237
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel