Sv: En tråd för oss som faktist gillar vårat stall!
Jag gillar mitt stall!
Numera är det nämligen typ "mitt"...
Det finns 8 boxar, och även om jag saknar tiden då det var fyllt av liv och rörelse så är det ganska skönt att rå (nästan) sig själv och styra lite mer över rutiner och sånt.
Vi blev alla uppsagda för ca 1,5 år sedan för att stallägaren ville lägga ner verksamheten, men han hade fortfarande sin egen häst kvar. Tanken var att han skulle låna in någon häst som sällskap så länge hästen levde (han är 21 år nu), men det funkade bara över sommarbetet det året.
Sommarhästen flyttade hem och läget blev akut, samtidigt som jag själv hade tappat sugen på ridningen efter flytten och min häst bara gick och drog i hagen i stort sett. Situationen för mig var också ohållbar, eftersom jag hade flyttat till en dyrare "träningsanläggning" med ridhus och sån lyx, där hästen gick ensam i en mindre hage. Ingen höjdare när jag var arbetslös och inte hade någon kraft att träna och hålla på heller...
Så jag traskade hem till min förra hyresvärd och lade fram "ett förslag", och då berättade han att han tänkt ringa mig samma dag om just det!
Så nu är min häst sällskapshäst åt sin favoritfullblodsfarbror (de kan stå i samma box och äta ur samma krubba.
), vi delar på utsläpp och insläpp, har samma åsikter om foder, utevistelse och täcken och aldrig tjafs om något. Men samtidigt är det ju som sagt lite tomt ibland.
Min ridinspiration har jag dock lyckats få tillbaka, även om det går sådär eftersom min nya hovis har lite svårt att få skorna att sitta kvar.
Fullblodsfarbrorn har skötare 3-4 dagar i veckan, så då kan jag ju pricka in ridsällskap om jag vill.
Om jag ska nämna något superbra om själva stallet så är det väl att jag får ha den stooora sadelkammaren för mig själv. En tränshängare behöver fullblodet, så de andra 13 är mina, MINA,
MINA! Moahahaha!!