Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Vet ej om denna tråden kom rätt nu.. Men hur hittar man hästjobb utomlands? Nu vill jag jobba med turism och turridining, då jag jobbat...
Svar
0
· Visningar
787
Senast: Smurfoff
·
S
Anläggning Jag har fått erbjudande att hyra en mindre lösdrift och jag har lite funderingar kring detta... Till helgen ska jag och stallägaren...
Svar
4
· Visningar
1 436
Senast: Saima
·
Hästmänniskan Vart sparkad för ca 4-5 månader sen,fick en rejäl lårkaka samt skitont i knät då jag på nått sett vred till det och hoppade på kryckor i...
Svar
3
· Visningar
2 862
Senast: pulkaskurk
·
H
Hästmänniskan Vet ej om jag lagt denna tråd rätt, om inte får moderator gärna flytta den. Har en häst som blir dålig i magen av socker och som ej...
Svar
12
· Visningar
2 631
Senast: Buskryttare
·
Anläggning Hur har ni löst placering av lyse och vad har ni för lampor, lysrör? Hur har ni räknat ut dimensioneringen på ventilationen, har ni...
Svar
5
· Visningar
3 603
Senast: mian
·
Hästmänniskan Har intresserat mig för en häst nere i Skåne. Har nu funderat på hur jag ska ta hem hästen om jag bestämmer mig för att köpa den. Och...
2
Svar
26
· Visningar
24 810
Senast: ainasoja
·
Hästmänniskan Jag har gått ett hästinriktat naturbruksgymnasium och läst kursen hästskötardiplom och har även fått betyg i kursen men valde själv att...
Svar
8
· Visningar
1 455
Senast: Emma1989
·
J
Hästmänniskan Hej på er! är alldeles ny här så hoppas ni har lite överseende :) Tänkte höra om ni har några bra tips på utbildningar, distans, eller...
Svar
12
· Visningar
1 861
Senast: jeennifeerA
·
L
Anläggning Våra hästar har varit på rymmen i dag och nu vill vi få ordetligt med ström till hagarna. Har gjort en extra tråd som vi kopplad...
Svar
5
· Visningar
1 400
Senast: Telledonna
·
Ekonomi & Juridik Jag sitter och räknar på vad som är en ok stallhyra men jag tycker att det är svårt. Vet ju själv som hyresgäst att man ju gärna vill ha...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: pastejja
·
S
Ekonomi & Juridik Nu vänder jag mig till er här på buke som har erfarenhet av att ha hobbyverksamhet. Vad ser ni för för- nackdelar, hade ni hellre velat...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: sirisstall
·
Ekonomi & Juridik Jag ska lämna ut min häst på foder men om allt känns bra för båda parter vid periodens slut så kommer fodervärden få möjlighet att köpa...
Svar
4
· Visningar
2 193
Senast: Martina_m
·
Ekonomi & Juridik ha suttit och kollat på lite ponnyer i polen och tycker endel ser trevliga ut och en del behöver äta upp sig och sätta muskler . så...
Svar
4
· Visningar
1 521
Senast: Boj
·
M
Ekonomi & Juridik Behöver hjälp med att förstå konsekvenserna, juridiskt, för följande. Jag hyr en box och lösdriftsplats i ett lösdriftsstall. Enl...
Svar
15
· Visningar
2 718
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag har läst ganska mycket om ridrädsla, men de flesta verkar bli "botade" efter ett tag, eller så slutar de rida. Själv har...
2
Svar
20
· Visningar
4 053
Senast: lady_vip
·
Ekonomi & Juridik Vilka kostnader får man ta upp? Är det alla kostnader man haft för hästen? Dvs uppstallning, skoning, vetvård, vacc, träningar, resa...
2
Svar
39
· Visningar
4 238
Ekonomi & Juridik Jag syftar på er som hyr ut stallplatser vitt, betalar ni full hyra för era egna hästar?
2 3
Svar
41
· Visningar
5 212
Senast: athena
·
Anläggning Hej! Jag undrar hur ni väljer ny hyresgäst i ert stall. Vilka frågor ställer ni? Kollar ni referenser? Ja kort sagt hur går snacket o...
Svar
13
· Visningar
2 332
Senast: Ingridl
·
Ekonomi & Juridik Hejsan frågan riktar sig både till uthyrare och inackoderade. * Hur vill ni ha hyran Betald/Hur betalar ni hyran? i förskott eller i...
2
Svar
20
· Visningar
3 068
Senast: MiaMaria
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som ska söka gymnasium. Jag skulle så gärna vilja gå på ett ridgymnasium med spec inriktning inom AR...
Svar
8
· Visningar
1 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka