Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Bakgrund : Blev förra vintern ombedd att ta hand om 2 hästar då ägaren skulle flytta till lägenhet. Vi är ytligt bekanta från den ort...
2
Svar
27
· Visningar
4 654
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Hur vet man om passet är EU-godkänt? Ska Ueln-nr finnas med när det är godkänt? Har googlat men inte hittat några svar..
Svar
1
· Visningar
855
Senast: ZaNdRoRiA
·
Hästmänniskan Tittar mycket på Djurpolisen från USA, på Animal Planet. Där ringer folk in, anmäler olika vanvård på djur, och de verkar åka och kolla...
2
Svar
24
· Visningar
3 592
Senast: a1agnlju
·
L
Ekonomi & Juridik Hej, har hört att man kan dra av momsen och vissa saker tex mat, strö och viss utrustningskostnader när man har ett litet företag. Jag...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: Masse
·
M
Ekonomi & Juridik Jag kikar på häst och ringde på en annons idag. Frågade om hästen har pass, men tydligen har detta förkommit. Kontakt hade tagits för...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 574
Senast: lewellyn
·
Hästmänniskan Jag försöker räkna ut hur mycket (ungefär) en häst skulle kosta mig per månad. Jag räknar med en stallhyra på 3300 (MAX 3500) kr...
2
Svar
27
· Visningar
3 609
Senast: cirkus
·
Anläggning Nu är det såhär att inom en framtid har ev jag och sambon möjliget att köpa gården vi hyr ett hus på, och då ska det bli stall av...
2
Svar
33
· Visningar
4 637
Senast: miiiiiiia
·
Hästmänniskan Hur har det gått för alla hästskötarexamen- deltagare i år? Hur tyckte ni att dagen i stort var och kände ni er nöjda med allt eller...
Svar
4
· Visningar
4 162
Senast: Annie_92
·
Hästmänniskan startar denna tråd för att få lite hjälp med minna tankar. I vanliga fall tar jag mina beslut extremt genomtänkta, nästan lite...
Svar
9
· Visningar
1 684
Senast: pulkaskurk
·
Hästmänniskan Alla reagerar ju inte på samma saker, men jag har under årens lopp träffat en vuxen person (40+) som gärna öppnar munnen till allt och...
Svar
6
· Visningar
2 136
Senast: Geysir
·
Gnägg Här är mitt fullblods rygg, hitta sadel någon???
Svar
0
· Visningar
197
Senast: glitter
·
O
Ekonomi & Juridik Min lokala Ridklubben har nyligen skickat ett brev med sina krav på alla medlemmar som ser ut som följande (utvalda delar), Alla aktiva...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 246
Senast: 0therwise
·
C
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 18 år som verkligen vill åka utomlands en eller två månader och arbeta med hästar. Någon som har tips på hur...
Svar
4
· Visningar
1 861
Senast: zanque
·
Ekonomi & Juridik Som en del av er vet vi det här laget så är jag och blivande sambon mitt uppe i jakten på en egen gård. Nu har vi hittat ett helt...
Svar
12
· Visningar
5 507
Hästmänniskan Hej, Jag har ett 6årigt sto, som jag rider in. Jag rider inför tränare en gång i veckan och utöver det något pass på utomhusbanan...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 261
E
Ekonomi & Juridik Jag har kommit på två saker som är "förbättringar" på utrustning och en helt ny sak till häst som jag vill få ut på marknaden, men hur...
Svar
9
· Visningar
1 959
Senast: Em_E_liE
·
Anläggning Om man inte vill gjuta en platta (arrenderad mark) hur kan man då lösa det med golvet i uteboxar? Hur gör ni? Har ni några ideer? Ni som...
Svar
13
· Visningar
3 032
Senast: Mariaauto
·
Gnägg Hej! Tänkte be buke om era spontana tankar om denna ponnyn. Jag är i hästköparfunderingar och kommer köpa en ponny. Ponnyn på...
Svar
10
· Visningar
1 583
L
Hästmänniskan Hej!:) Det är så här: För en månad sen kom jag till ett nytt stall och fick låv att prova rida ägarens häst några veckor för ev. att...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
20 939
Senast: Sasse
·
Ekonomi & Juridik Vi ska eventuellt flytta och har en fundering av vad vi får ta med oss eller inte, dvs vad räknas som "fasta inventarier" eller...
2
Svar
23
· Visningar
5 737
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar