Kostnad hästtransportör?

Sv: Kostnad hästtransportör?

Jag skickade en häst från Örebro till Skåne idag, det gick på 2500 kr inkl. moms.

Köpte en häst från Umeå för ca två veckor sedan. Transportbolaget ville ha 3000 kr plus moms från Umeå till Örebro, vilket jag inte tycker är farligt.

Nu valde ägarna att köra ner henne till oss då dom inte ville vänta en vecka innan hon kunde åka med transportbolaget. Jag tror dem ångrade sig ordentligt, det tog ungefär 12 timmar att köra och dem var inte speciellt glada när dem kom fram.

Jag tycket det är super smidigt att skicka hästen med transportbolag, hämtar och lämnar vid dörren:)

Senast ändrad:

Tog hem en otransporterad 1 1/2 åring i oktober förra året, från Hässleholm till Enköping 55 mil den kortaste vägen (vilken transportörerna aldrig tar) dörr till dörr. 2500:- inkl moms. Då körde han fel på vägen så hon fick åka en extra sväng och övernatta 10 mil bort för att komma till mig utvilad och pigg morgonen efter.

Ang besiktningen så gjorde jag så att jag bokade en gårdsbesiktning utav distriktsveterinären "där nere" och efter besiktningen så ringde hon upp mig medans hon var kvar på platsen så jag fick höra direkt ifrån henne vad hon tyckte och jag kunde ställa mina frågor. Är MKT nöjd med hela arrangemanget.

Mellan jönköping-östersund med övernattning i sthlm kommer det kosta mig 3000+moms..
men det är klart värt det men det enklaste är att ringa till de åkare som utför de "rätta"rutterna och faktiskt fråga dom om ett prisförslag för sträckan.
Det är oftast billigare i längden ju och mycket bekvämare för hästen

kl

Jag betalade 3000+moms för att få hästen körd från Jönköping till Sundsvall med övernattning i sthlm. Åkte med en "travbuss" som hämtade och lämnade utanför stalldörrarna :) Mycket nöjd!

jag betalade ca 4000kr inkl moms när jag skickade min häst från karlstad till örnsköldsvik, de körde från stalldörr till stalldörr! hittade ett annat företag som var biligare men då var jag tvungen att köra hästen till travbanan och hämta hästen från travbanan.

mitt tips är att du googlar och ringer de olika alternativen som kommer upp för ett kostnadsförslag!

Hämtade hem min förra veckan från Hässleholm till Västerås och det gick på 2500:- PM:a om du vill ha deras namn... Jättebra att ha och göra med och dom kör varje onsdag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 117
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 116
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 356
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024